نشت هم اندیشی معاونت حمل ونقل وترافیک باپلیس راهور

اسناد و مشخصات فنی پروژه تعمیر و نگهداری سامانه‌های ITS بصورت مستمر و برای اولین بار تدوین شده است و در روزهای آتی انتخاب پیمانکار ذیصلاح این پروژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمد حاجی جعفری در گفت ‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه در حال حاضر دوربین‌های نظارتی، دوربین‌های پلاک خوان و ۳دستگاه تابلو پیام متغیر خبری در سطح شهر نصب و فعال است، اظهار کرد: برای فعال بودن دائمی این سامانه‌های ارزشمند، پایشهای ۲۴ساعته نرم افزاری و سخت افزاری دوره‌ای از تجهیزات نصب شده، ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر به منظور کاهش هزینه‌های جاری، عملیات تعمیر و نگهداری از این تجهیزات به صورت امانی از سوی حوزه مرکز کنترل ترافیک و با آموزش نیروهای فنی این حوزه انجام می‌پذیرد.

حاجی جعفری با تاکید بر اینکه با توجه به گستردگی و پراکندگی سامانه‌ها و افزایش سیستم در برنامه‌های توسعه‌ای در دست اقدام، ضرورت برون‌سپاری تخصصی این نگهداری‌ها بیش از قبل احساس می‌شود، تصریح کرد: اسناد و مشخصات فنی پروژه تعمیر و نگهداری سامانه‌های ITS بصورت مستمر و برای اولین بار تدوین شده است و در روزهای آتی انتخاب پیمانکار ذیصلاح این پروژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: حوزه فعالیت مرکز کنترل ترافیک بر سه بخش تعمیر و نگهداری - بهره برداری از سیستم‌های موجود - مطالعه، طراحی و توسعه سامانه های جدید استوار شده است که نگهداری از تجهیزات نصب شده تنها بخشی از اقدامات حوزه مرکز کنترل ترافیک است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج بیان کرد: پیرو تاکید معاونت حمل و نقل و ترافیک علاوه بر انجام مطالعات سند توسعه ITS شهر کرج از سوی این حوزه، دستور کار بهره برداری عملیاتی از  سایر سامانه‌ها نظیر سامانه ثبت تخلف سرعت، خودرو سیار پلاک خوان و بهره برداری از سامانه‌های پلاک خوان نصب شده نیز در برنامه های اجرای این حوزه در سال جاری قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =