سردیس

اولین سمپوزیوم مجسمه سازی استان البرز با موضوع ساخت ۱۰ سردیس مفاخر ایران برگزار می شود.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم مجسمه سازی استان البرز با موضوعیت ساخت ۱۰ سردیس مفاخر ایران اظهار داشت: با حضور ۱۰ هنرمند سرشناس مجسمه سازی کشور، تندیس ۱۰ چهره شاخص و مفاخر ایران مثل عطار نیشابوری، حافظ، سعدی، فردوسی، رودکی، خیام، ابن سینا، شیخ رازی، خواجه نصیر و امیر کبیر ساخته می شود.

وی با بیان اینکه این آثار پس از ساخت در پارک ایران کوچک که نمادی از فرهنگ ۳۱ استان کشور در آن تجلی می یابد جانمایی می شود، افزود: حضور هنر در شهر یک فضای مکث و ایستادن برای شهروندان فراهم می کند و جانمایی آنها در مکان های پرتردد به عنوان اثر هنری می‌تواند الهام بخش باشد و خشکی زندگی ماشینی را از فضای شهر بگیرد و موجب تلطیف آن شود.

این مسئول نصب آثار هنری در سطح شهر را یک نیاز برای ارتقا سطح فکری جامعه دانست و توضیح داد: بهره گیری از هنر و حضور تندیس ها در فضای شهری علاوه بر کارکرد زیبایی می‌تواند در هویت بخشی، فرهنگ‌سازی و ایجاد خاطره مشترک بین شهروندان موثر باشد.

بضاعتی پور در پایان معرفی، تثبیت و ارتقای جایگاه مجسمه‌سازی شهری را مهمترین چشم انداز اولین سمپوزیوم ساخت سردیس مفاخر ایران در استان البرز ارزیابی کرد و بیان داشت: کارگاه ساخت این مجسمه ها در باغ گلهایِ پارک شهید چمران کرج  استقرار خواهد داشت و شهروندان می توانند به صورت رایگان از روند ساخت این سردیس ها بازدید کنند.

ساخت سردیس ۱۰ نفر از مفاخر ایرانی از ۲۵ آبان لغایت ۱ آذر در قالب اولین سمپوزیوم مجسمه سازی استان البرز در شهر کرج برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =