سردیس

آثار هنری همچون آئینه ای است که هویت شهر در آن متجلی شده و شخصیت شهرها را می سازد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به نقش رویدادهای فرهنگی هنری در شکل‌دهی شخصیت شهرها اظهار داشت: کرج به لحاظ اصول شهرسازی ساختار نامتوازن و نامنظمی دارد به همین منظور بهره مندی از آثار هنرمندان در زمینه های مختلف می تواند چهره شهر را زیباتر کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اولین سمپوزیوم ساخت سردیس ۱۰ تن از مشاهیر و مفاخر کشور در کرج در حال برگزاری است، گفت: این سمپوزیوم با هدف بهره‌مندی از توانِ هنرمندان و چگونگی امکانِ مشارکت آنها در بهبود سیمای شهر برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا در آمده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: قالب‌گیری سردیس مشاهیر در مراحل پایانی قرار دارد و بعد از تکمیل در محوطه باغ هنر پارک ملی ایران کوچک جانمایی خواهند شد.

به گفته بضاعتی پور؛ آثار هنری همچون آئینه ای است که هویت شهر در آن متجلی شده و شخصیت شهرها را می سازد.

این مسئول در ادامه با اشاره به تلاش های شهرداری و شورای شهر کرج در ارتقای شاخص های فرهنگی هنری و حمایت از هنرمندان، یادآور شد: تشکیل کمیته داوری هنر و استفاده از تجربیات و ظرفیت هنرمندان در پروژه های در دست اجرا مثل معماری ساختمان تئاتر شهر کرج، زیباسازی جداره و نمای میدان کرج تا پل حامی، پوشش هواکش های مترو و دیگر پروژه های خرد و کلان این توجه را به خوبی نشان می دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =