علیرضا عاقلی

طراحی و احداث پروژه پیشگام در محله آق تپه برای احداث مجتمع های مسکونی در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۱۸۲ متر مربع دنبال شده است که از طریق سازمان سرمایه گذاری و امور مشارکت های شهرداری کرج در مرحله فراخوان جذب سرمایه گذاربرای اجرای این پروژه است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا عاقلی در خصوص آخرین اقداماتی که به منظور پیاده سازی برنامه های باز آفرینی شهری در محلات هدف در شهر کرج انجام شده است، اظهار داشت: تهیه طرح‌های  باز آفرینی شهری برای محلات سهرابیه و آق تپه هر کدام با اعتبار ۲ میلیارد ریالی و محله حسن آباد نیز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال توسط شرکت‌های مشاور انجام شده و تهیه هر سه طرح در مرحله پایانی قرار دارد.

وی بیان کرد: برای طراحی، بهسازی و نوسازی محیطی محلات اخترآباد و سهرابیه، جمعا ۱۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و این پروژه ها در مرحله تجهیز کارگاه و اجرای پروژه هستند.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج با اشاره به تدوین بسته های تشویقی پیشنهادی برای بافت‌های ناکارآمد شهری افزود: در این زمینه کارگروه راهبری برنامه های بازآفرینی پایدار تشکیل و پیشنهادات مربوطه تدوین و به مرحله اجرا گذاشته می شود.

عاقلی با توضیح اینکه ایجاد دفاتر خدمات توسعه و بهسازی محلات در ۵ محله هدف بازآفرینی شهری در کرج اجرایی شده است، عنوان کرد: این دفاتر درمحلات اوقافی ها، حصارک بالا، اختر آباد، مصباح، و حیدرآباد طی انعقاد قرارداد یکساله و تخصیص ۳ میلیارد ریال بودجه برای هر دفتر راه اندازی شده است.

این مسئول عنوان کرد: مقدمات قانونی فراخوان عمومی انتخاب مشاور برای راه اندازی ۵ دفتر خدمات توسعه و بهسازی محلات نیز انجام شده که در مرحله بازگشایی پاکات شرکت کنندگان و اعلام برنده است.

وی همچنین تصریح کرد: سیاست گذاری و بخشی از اقدامات اجرایی مربوط به تملک املاک ریزشی جهت اجرای طرح مصوب در منطقه اسلام آباد با استفاده از بودجه منطقه یک شهرداری کرج و در قالب اقدامات مشارکتی با شهروندان در دستور کار حوزه معاونت بهسازی و نوسازی این سازمان قرار دارد.

رییس سازمان در خصوص اقداماتی که در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی محلات صورت گرفته است، بیان کرد: به عنوان نمونه طراحی و احداث پروژه پیشگام در محله آق تپه برای احداث مجتمع های مسکونی در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۱۸۲ متر مربع دنبال شده است که از طریق سازمان سرمایه گذاری و امور مشارکت های شهرداری کرج در مرحله فراخوان جذب سرمایه گذاربرای اجرای این پروژه است.

وی در ادامه گفت: عملیات طراحی و احداث سرای محله در قسمتی از پارک الغدیر محله آق تپه در مساحت ۱۰۰۰ مترمربع دنبال شده و اکنون در مرحله طراحی توسط مشاور پروژه قرار دارد.

این مسئول تاکید کرد: به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی اقدامات لازم برای طراحی و احداث پروژه الگو در قالب احداث مجتمع مسکونی در بلوار نمازی خواه محله آسیاب برجی، پیگیری شده که در حال حاضر در مرحله تغییر کاربری عرصه آن به مسکونی و همچنین اعلام الزامات صدور دستور نقشه توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج است.

عاقلی با اشاره به دیگر اقدامات دنبال شده در راستای بهسازی محیطی محلات از پیگیری پروژه بازگشایی معبر ۱۶ متری در حصارک پایین، حدفاصل امامزاده محمد و پارک شهروند افزود: نقشه برداری و تهیه شناسنامه املاک واقع در مسیرِ طرح با هماهنگی شهرداری منطقه ۵ کرج انجام می شود.

وی همچنین اظهار داشت: اجرای پروژه پیشگام واقع در محله مصباح (PE۲) با موضوع مشارکت ساکنین و سرمایه گذار در تجمیع و نوسازی ۲۳ قطعه موجود در محل این پروژه با اولویت بازگشایی معبر دنبال شده و در مرحله انعقاد قرارداد مشارکت میان مالکان و سرمایه گذار است.

این مسئول یادآور شد: پیگیری دریافت سهمیه قیر رایگان از اداره کل راه و شهر سازی استان البرز به طور مداوم در حال پیگیری است.

رییس سازمان در پایان اضافه کرد: پیگیری وصول طلب شهرداری کرج از دولت بابت لحاظ کردن ۵۰ درصد تخفیفات عوارض صدور پروانه های صادره در بافت های فرسوده نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

گفتنی است؛ خط ۴ حصار، سهرابیه، اخترآباد، حصارک بالا، مصباح و تپه مرادآب شش محله هدفِ بازآفرینی در سال ۹۸ هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =