مراسم اختتامیه سمپوزیوم ساخت سردیس مشاهیر ایران

هنر می‌تواند ضمن گسترش معنویت، دل‌ها را به هم نزدیک کند و موجب دلبستگی شهروندان به شهر شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رحیم خستو در اختتامیه اولین سمپوزیوم ساخت سردیس مشاهیر ایران که در باغ گل‌های کرج برگزار شد، اظهار داشت: شهرِ با هویت دارای اِلمان‌های هنری است. رمز ماندگاری ایران را باید در تاریخ و هنر این سرزمین جستجو کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با جهان امروز مستلزم داشتن درک صحیحی از گذشته است، گفت: اگر گذشته را به خوبی نشناخته و به درستی با آن ارتباط برقرار نکنیم نمی‌توانیم با جهان گفتگو کنیم.

نایب رییس شورای شهر کرج با بیان اینکه درک ناقصی از مدرنیته در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این درک ناقص باعث حاکم شدن عقلانیت ابزاری شده است؛ به عبارت بهتر باید گفت این موضوع باعث شده که فقط به کاربرد بنا فکر کنیم.

رییس کمیسیون همر و ارتباطات شورای شهر کرج ادامه داد: هر بنایی که ساخته می شود باید هویت آن شهر یا کشور را بازتاب دهد، اینکه امروز در شهرها صرفا سازه‌هایی ساخت می‌شود که هیچ رابطه‌ای با گذشته و فرهنگ ندارد موجب دوری انسان‌ها از یکدیگر می‌شود.

وی در بخش دیگری با اهمیت برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی در کرج اشاره کرد و افزود: سردیس مفاخر و هنرمندان این مرز و بوم که بخشی از هویت ایران هستند ساخته شده است.

این عضو شورا با بیان اینکه زنده نگه داشتن هنر ایران قدیم موحب مطرح شدن بیشتر ایران در جهان است، گفت: نباید از سازه‌های خارجی الگوبرداری ناقص شود. سازه‌های ایرانی قدیم کاربرد و زیبایی منحصر به فردی دارند.

خستو گفت: اگر شهر به گونه‌ای باشد که همه به آن احساس علاقه و وفاداری داشته و احساس کنند که این شهر بخشی از روح و جان آنها است در هر اعتراض اجتماعی به چهره شهر چنگ نمی‌زنند و شهر را تخریب نمی‌کنند.

به گفته این مسئول؛ هنر می‌تواند ضمن گسترش معنویت در شهر، دل‌ها را به هم نزدیک کند و موجب دلبستگی شهروندان به شهر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =