پیمان بضاعتی پور

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از افتتاح پارک رودکی (روشندلان) همزمان با روز جهانی معلولان خبرداد.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه پارک رودکی (روشندلان) که همزمان با روز جهانی معلولان افتتاح می‌شود از اواخر سال ۹۶ در دستور کار سازمان قرار گرفت، اظهار داشت: این پارک با ارزش ۱۰ میلیارد تومان و با تملک زمینی در جنوب غربی منطقه ۶ (واقع در باغ آقا رضایی حصارک) و با اعتباری بالغ بر۳ میلیارد تومان احداث شد.

وی با بیان اینکه این پارک به گونه ای طراحی شده که نابینایان و کم توانان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: پارک روشندلان با مساحت هفت هزار مترمربع  از امکاناتی همچون سوله ورزشی مسقف با مساحت ۳۵۰ متر مربع، تجهیزات ورزشی و ست تندرستی ویژه معلولین، بِرکه، آبنما، سکوی نشیمن، سرویس بهداشتی و رستوران و کافی شاپ برخوردار است.

این مسئول به ضرورت مناسب‌سازی راه های دسترسی معلولان و نابینایان و افراد دارای شرایط خاص در پارک ها و بوستان های شهر پرداخت و تصریح کرد: نابینایان همچون سایر افراد جامعه، حق بهره‌گیری از کلیه‌ی امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند و توجه به این موضوع در عموم پروژه های در دست احداث این سازمان لحاظ می شود. 

بضاعتی پور خاطرنشان کرد: این نخستین پارکی است که در مناطق کم برخوردار و برای استفاده افراد کم توان و دارای معلولیت احداث شده است. 

به گفته وی؛ پارک رودکی (روشندلان) سه شنبه ۱۲ آذرماه همزمان با روز جهانی معلولان به بهره برداری می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =