کتابخوانی

کتاب، به عنوان بهترین پل ارتباطی بین اعصار مختلف، عامل رشد و ارتقای سطح فکری و زندگی فرد در سطح جامعه، به ویژه راه مبارزه با چالش های زندگی شهری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی در آیین افتتاحیه جشنواره کتابخوانی بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در عصر حاضر، افزود: علی رغم سرانه پایین مطالعه در کشور که می بایست تلاش جدی و وافر در زمینه ارتقای آن صورت پذیرد، مردم ایران در طول تاریخ و بهره گیری از فرهنگ اسلامی با کتاب آشنا بوده است.

وی گفت: در دوره های مختلفی از تاریخ معجزات بسیاری توسط پیامبران الهی رخ داده است، مانند حضرت موسی (ع) که با عصا رود نیل را شکافت و یا حضرت عیسی (ع) که معجزه شفای بیماران را نمایان ساخت، اما در میان کلیه رویدادهای مهم در تاریخ، پیامبر اعظم (ص) بزرگترین معجزه و بهترین هدیه برای انسان ها را بوسیله کتاب نشان داده و همین کتاب رابط مردم دنیا از گذشته تا حال بوده است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج ادامه داد: کتاب، به عنوان بهترین پل ارتباطی بین اعصار مختلف، عامل رشد و ارتقای سطح فکری و زندگی فرد در سطح جامعه، به ویژه راه مبارزه با چالش های زندگی شهری است. زیباترین کلمه ای که در ادوار مختلف و از زمان کودکی برای کتاب عنوان شده، یار مهربان بوده که همانا یک کتاب خوب و کامل که از قلب و عقل سلیم برخواسته شود، می تواند یاری دهنده و مکمل یک فرد و حتی یک جامعه در شیوه زندگی اجتماعی و فردی و در نهایت دستیابی به اهداف عالیه شهر و کشور باشد.

معاون شهردار در پایان به جشنواره کتابخوانی بیانیه گام دوم پرداخت و اظهار داشت: با توجه به گام اول انقلاب اسلامی و اهمیت پرداختن به ابعاد مختلف و ویژه چهل سالگی انقلاب، می بایست در گام دوم نیز با تاکید بر حضور پرشور جوانان و توان بسیار بالای نسل آینده ساز، با دقت و قدرت بیشتری به سمت قله های موفقیت حرکت نمود. در همین راستا مسابقه کتابخوانی بیانیه گام دوم نیز آغاز و به صورت ویژه به آن پرداخته شده است و در نهایت نیز می توان با تکثیر کتاب، تولید پیام، خلاصه نویسی بیانیه، راه های ارتباطی مختلف، آموزش های شهروندی و استفاده از فرصتهای مناسب، به تمدن سازی صحیح در کشور دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =