آرامستان

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از جمع آوری و ذخیره ۴ میلیون لیتر آب حاصل از بارش ها در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) خبر داد.

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز ‌با اشاره به اینکه در سال ۹۷ نیز ۱۵ میلیون لیتر از آبهای سطحی جمع آوری و ذخیره شد، اظهار داشت: استفاده مجدد از آب های جمع آوری شده یکی از اقدامات سازمان در راستای مدیریتِ سبز است.

وی با بیان اینکه آب های جمع آوری شده در آبیاری فضاهای سبز و همچنین پروژه های عمرانی استفاده می شود، گفت: این مهم علاوه بر تاثیرات زیست محیطی در کاهش برخی هزینه های اجرایی سازمان نیز موثر بوده است.

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج در ادامه به لزوم برنامه ریزی دقیق برای استفاده از ظرفیت حداکثری جمع آوری آب های سطحی در این آرامستان اشاره کرد و افزود: با آغاز فصلِ بارش اقدامات لازم در جهت ذخیره ی این نعمات الهی انجام شده به طوریکه پس از امکان سنجی و مکانیابی بر اساس ویژگی های محیطی، استخر دیگری با ظرفیت ذخیره ی ۳/۲ میلیون لیتر آب در ضلع جنوبی گلزار شهدای بهشت سکینه (س) احداث شده است که در بارش ها  مورد استفاده قرار می گیرد.

عسگری در پایان بارش های الهی را  فرصتی مغتنم جهت بهره گیری بیشتر از نعمت باران خواند و گفت: کنترل و جمع آوری آب های روان به صورت مستمر و مطلوب تا پایان سال در دستور کار سازمان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =