صدوهفتاد وسومین جلسه رسمی شورای اسلامی در قاب تصویر

با اجرای برنامه های ورزش همگانی از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی و ... با کمترین هزینه می توان سلامت، شادی و حس هویت جمعی را به شهروندان هدیه داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدحسین خلیلی اردکانی در نطق پیش از دستور صد و هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای شهر کرج با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مقوله ورزش در شهرداری کرج گفت: حوزه ورزش در سطح عمومی، پرسنلی و حرفه ای را می توان یکی از زمینه هایی دانست که مورد غفلت واقع شده است.

خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه تعدادی از قهرمانان ورزشی استان از بدنه مدیریت شهری کرج  هستند، ادامه داد: آیا مدیریت شهری توانسته از این پتانسیل به خوبی در توسعه ورزش همگانی، پرسنلی و حرفه ای در کلانشهر کرج بهره ببرد؟

اردکانی با بیان اینکه برخی از این همکاران توسط برخی از ادارات ورزشی شهرهای دیگر در مقام مربی و مدیر ورزشی به همکاری دعوت شده اند، اضافه کرد: این در حالی است که ما نتوانسته ایم از پتانسیل این همکاران به خوبی بهره ببریم.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: حضور تیم های ورزشی تابعه شهرداری کرج در مسابقات و رویدادهای کلانشهرهای کشور بیش از هر چیزی تقویت کننده هویت شهری ما و ارتقا دهنده جایگاه کرج در میان سایر کلانشهرها است.

خلیلی اردکانی در ادامه از مشکلات همکاران در حوزه ورزش شهرداری کرج یاد کرد و افزود: این مشکلات با همکاری میان بخشی و با توجه بیشتر مدیران  قابل رفع است.

این عضو شورا با اشاره به زیرساخت های نامناسب حوزه ورزشی در کرج توضیح داد: به عنوان مثال سالن شهدای شهرداری کرج که از معدود فضاهای در اختیار مانده اداره ورزش است، با مشکلات زیادی اعم از خرابی کف پوش، کمبود نور ، بهداشت و ... رو به رو است.

وی توضیح داد: زیبنده نیست که یکی از معدود سالن های در اختیار مانده اداره ورزش شهرداری کرج که محل تمرین اختصاصی برخی از تیم های شهرمان است با چنین مشکلاتی پیش افتاده ای رو به رو باشد.

اردکانی تاکید کرد: ضروری است سازمان فرهنگی و مدیریت آن در اسرع وقت با کسب نظر همکاران سازمان ورزشی نسبت به رفع و رجوع این مشکلات اقدام کند.

وی در ادامه به فقدان چارت سازمانی دقیق و روزآمد و متناسب با نیازهای ورزشی شهر کرج به عنوان یکی دیگر از مشکلات پیش روی حوزه ورزش نام برد و افزود: برغم گستره وسیعی از وظایف محول بر این سازمان تنها شاهد سه جایگاه در چارت پرسنلی حوزه ورزش هستیم، در حالی که برای ورزش زنان ورزش پرسنلی که از اهمیت جدی ای نیز برخوردار است هیچ جایگاهی اندیشیده نشده است.

این عضو شورا  با گلایه از تخصیص اعتبار ناچیز برای حوزه ورزش افزود: طی هشت ماه گذشته تنها ۱۰ درصد از بودجه سه میلیاردی حوزه ورزش محقق شده که این امر پیگیری اهداف این بخش را بامشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: عدم تامین بودجه هرچند اندک حوزه ورزش متاسفانه باعث تعویق و معلق ماندن بسیاری از برنامه های در دست اجرا و پیش بینی شده است.

این عضو شورا در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: کیفیت و میزان توسعه ورزش همگانی از مهمترین شاخص های شهرهای پویا و سالم است به همین دلیل مدیریت شهری به دنبال افزایش برنامه های این حوزه است.

خلیلی اردکانی با اشاره به اجرای طرح دوشنبه های ورزشی در کرج توضیح داد: این طرح چند هفته ای است که در پارکهای سطح شهر اجرایی می شود، با استقبال شهروندان مواجه شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش چنین رویدادهای ورزشی در کرج باشیم.

این عضو شورا اضافه کرد: بدون شک با اجرای برنامه های ورزش همگانی از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی و ... با کمترین هزینه می توان سلامت، شادی و هویت جمعی  را به شهروندان هدیه داد.

اردکانی با اشاره به اینکه  زیرساخت های ورزشی کرج متناسب با نیازهای ساکنان این کلانشهر نیست، گفت: برای ایجاد سرانه عادلانه ورزشی باید در کنار اختصاص اعتبار مناسب برای ایجاد زیرساخت های لازم این حوزه، زمینه اجرای برنامه های متنوع ورزشی که عموم شهروندان را درگیر می‌کند را فراهم کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه گسترده وظایف مدیریت شهری تنها به اجرای پروژه های عمرانی ختم نمی شود،  افزود: ضروری است شهرداری و شورا نگاهی همه جانبه نسبت به وظایف و تکالیف قانونی خود داشته باشند تا نیازهای شهر و شهروندان بر اساس اولویت رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =