نمایشگاه پژوهش - عکس گوشی

طرح‌های احیا، بهسازی و نوسازی، طرح‌هایی هستند که در چهارچوب طرح‌های توسعه شهری (اعم از جامع و تفصیلی) به منظور اجرای برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی شهری با رعایت اصول شهرسازی، فنی و معماری تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا کرمی در نشست هم اندیشی احیای بافت های فرسوده، اظهار داشت: به منظور اجرای فرآیند احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و تعیین محدوده‌های مورد حمایت این قانون، ایجاد وحدت رویه ضروری است.

وی به راه اندازی ۵ دفتر تسهیل گری در مناطق کم برخوردار کرج اشاره کرد و افزود: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مناطقی از شهر است که در طی سالیان گذشته عناصر متشکله آن اعم از تاسیسات روبنائی، زیربنائی، خیابان‌ها و دسترسی‌ها، دچار فرسودگی و ناکارآمدی شده و ساکنان آن از مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی رنج می‌برند.

مسئول کارگروه عمران، معماری و شهرسازی مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج ادامه داد: طرح‌های احیا، بهسازی و نوسازی، طرح‌هایی هستند که در چهارچوب طرح‌های توسعه شهری (اعم از جامع و تفصیلی) به منظور اجرای برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی شهری با رعایت اصول شهرسازی، فنی و معماری تهیه می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: اجرای طرح بازآفرینی شهری به منظور بهبود خدمات عمومی، ارتقای زیرساخت های شهری، ساماندهی فضاهای شهری، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و آموزشی در ۵ محله این شهرستان با اولویت بندی محله ها بر اساس ظرفیت های موجود آغاز شده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =