سازمان - شیر

مرکز حیات وحش باغ گل های شهید چمران دوازده گونه از انواع خزندگان، پنجاه گونه از انواع آبزیان و هفتاد گونه از انواع ماکیان را در خود جای داده است.

پیمان بضاعتی پور در گفت ‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به پیوستن توله شیرهای سفید به مرکز حیات وحش باغ گل‌های کرج، اظهار داشت: این دو توله شیر نَر وماده با هدف انتقال خط خونی جدید از کشور آفریقا وارد ایران شده اند.

وی با بیان اینکه از این گونه شیر سفید تنها ۱۸ قلاده در طبیعت موجود است، گفت: شیر نَر "هیر" و شیر ماده "دنا" نام دارد؛ هم اکنون این توله شیرها در مرکز نگهداری و بازپروری حیات وحش استان البرز نگهداری می‌شوند

این مسئول در ادامه نگهداری از حیات وحش پارک چمران کرج را از مکان های گردشگری کرج عنوان کرد و یادآور شد: اضافه شدن حیوانات و گونه های جدید جذابیت این مجموعه را دوچندان می کند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ادامه داد: در حالی که استان البرز با فقر فضاهای تفریحی و گردشگری روبرو است باغ گل‌هایِ پارک شهید چمران کرج و اتفاقات و رویدادهای فرهنگی  برگزار شده در آن توانسته به میزان موثری این کمبود را جبران کند.

بضاعتی پور افزود: یکی از جاذبه های دیگری که در دل این مجموعه استقرار یافته مرکز حیات وحش  حیوانات است که دوازده گونه از انواع خزندگان، پنجاه گونه از انواع آبزیان و هفتاد گونه از انواع ماکیان را در خود جای داده است.

به گفته وی؛ شیر، خرس، گوزن، لاما، پرنده‌های شکاری و آبزی از جمله حیواناتی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند و به تازگی ۲ دو جفت توله شیر سفیدِ آفریقایی نیز به جمع حیوانات این مرکز اضافه شده که پس از اُنس با محیط یکی از آنها  قرار است به مرکز دیگری انتقال داده شود..

وی خاطرنشان کرد: همچنین این سازمان در ارتفاعات حصار نیز پروژه ۱۷ و نیم هکتاری پارک حیات وحش کرج را دستور کار دارد که فاز نخست آن در اردیبهشت ماه سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =