شهدا

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج ثبت خاطرات و آثار شهدا را امری ضروری در جهت الگو سازی برای نسل آینده دانست.

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، گفت: با هدف تکریم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در ابتدای سال ۹۸ سازمان نسبت به هوشمند سازی قبور این دلیر مردان اقدام کرد که طی آن با نصب رمزینه بر روی قبور معطر ایشان امکان اتصال به درگاه اینترتنی سازمان و کسب اطلاعات جامع در خصوص زندگی ایشان مقدور شد.

این مسئول افزود: در گام بعدی با هدف الگوسازی برای نسل آینده، با همت پایگاه بسیج سازمان ضمن دیدار با خانواده معظم شهدا، نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی و جمع آوری اطلاعاتی نظیر زندگی نامه، وصیت نامه، عکس ها و هر آنچه که توسط آن بخواهند پیام ارزشی را به جامعه منتقل کنند اقدام شده است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده هر شهید بزرگوار در درگاه اینترنتی سازمان دارای یک صفحه اختصاصی است که با همکاری خانواده معزز ایشان تکمیل و به روز رسانی و در دسترس عموم قرار می گیرد.

عسگری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را از وظایف دینی و عرفی دانست و ادامه داد: سبک زندگی و نوع نگاه شهدای والا مقام می تواند الگویی برای نسل آینده باشد که در این میان ثبت و نشر آثار به جا مانده از آنها قدمی کوچک در مسیر ادای دین به روح بزرگوارشان بوده و می تواند مسیر را برای شناخت نسل جوان از فداکاریها و ایثارگری های ایشان هموار کند.

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج در پایان ضمن تشکر از خانواده معظم شهدا در راستای همکاری با سازمان جهت جمع آوری این اطلاعات گفت: خانواده شهداء بهترین مرجع برای تکمیل این بانک اطلاعاتی هستند، امید است با کمک آنها بتوانیم گنجینه ای ارزشمندی را برای استفاده آیندگان تهیه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =