132

یکی از مفاهیمی که امروزه مورد توجه صاحبنظران عرصه شهرسازی قرار گرفته است برنامه ریزی شهرها بر اساس اصول شهرهای "دوستدار کودک" است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ احمدی پرگو با اشاره به اینکه کرج شهر دوستدار کودک می شود، گفت: جلسات متعددی در خصوص اجرا ی طرح شهر دوستدار کودک به دلیل اهمیتِ موضوع کودک و تشویق به یک زندگی جمعی، برگزار شده است.

وی بیان کرد: در این جلسات مقرر شد مبحث برنامه پنجم توسعه مطابقِ ضوابط و مقررات پیشنهادی اجرایی شود که اجرای اتاق مادر و کودک از مهمترین مسائل اجرای شهر دوستدار کودک است.

این مسئول با بیان اینکه در شهرهای دوستدار کودک نیازهای کودکان در کانون توجه قرار دارد، افزود: کودکان مشاوران ما در شهرهای دوستدار کودک هستند و باید گوش کنیم که آنها چه چیزی می خواهند.

این مسئول تاکید کرد: در شهر دوست دار کودک به بررسی  فضاهای شهری، پارک‌ها، ایمن سازی معابر و همچنین تهیه بسته های تشویقی برای شهروندان پرداخته شده است.

گفتنی است؛ به منظور دستیابی به نقطه نظرات کودکان مسابقه ای تحت عنوان "شهری که من دوست دارم" طراحی شده است که در طی هفته های آتی برگزار خواهد شد.

ابتکار شهرهای دوستدار کودک در سال ۱۹۹۶ توسط یونیسف و برنامه اسکان بشرسازمان ملل متحد معرفی شد تا قطعنامه‌های تصویب شده در دومین کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد اسکان بشر را اجرایی کند براین اساس رفاه کودکان، شاخص نهایی یک زیستگاه سالم، جامعه دموکراتیک و حاکمیت مطلوب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =