باغ سیب

با پیگیری های مستمر شهرداری کرج باغ سیب مهرشهر که در معرض تهدید و تخریب قرار داشت امروز در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده و پیشرفت قابل ملاحظه ای نیز به منظور احیاء درختان آن صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به تداوم احیایِ باغ سیب با کاشت بیش از ۷۰۰۰ نهال آلبالو، اظهار داشت: باغ سیب همچون گنجینه ای در کرج است که باید با برنامه ریزی دقیق و به بهترین نحو حفظ شود؛ به همین منظور احیاء درختان باقیمانده این مجموعه به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه ملی شدن باغ سیب یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفظ ثروت و ذخایر فضای سبز استان البرز محسوب می شود، گفت: با پیگیری های مستمر شهرداری کرج باغ سیب مهرشهر که در معرض تهدید و تخریب قرار داشت امروز در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده و پیشرفت قابل ملاحظه ای نیز به منظور احیاء درختان آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۵ حلقه چاه این مجموعه که در گذشته از سوخت گازوئیلی استفاده می کردند امروزه دوباره اورهال و با هدف کاهش آلودگی های محیط زیستی با انرژی برق تغذیه می شوند، خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته تمامی مساحت ۲۷۲ هکتار باغ سیب مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای شده و از این طریق آبیاری می‌شود.

این مسئول بیان داشت: با اخذ مجوزهای لازم و طبق برنامه ریزی صورت گرفته امسال در ۱۰ هکتار از اراضی قطعه ۸ این مجموعه بیش از هفت هزار اصله نهال از نوع آلبالوی مجاری غرس خواهد شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر عملیات حفظ و نگهداری شامل کلیه اقدامات به ِزراعی اعم از هرس، سم پاشی و آفت زدایی در تمامی قطعات این مجموعه با کیفیت مطلوبی اعمال می شود که از مجموع این مساحت تنها ۵۸ هکتار از قطعات ۲و ۶ که مربوط به درختان گلابی است نیازمند احیا و رسیدگی بیشتری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان گفت: موضوع ثبت ملی و حفظ و احیای  باغ سیب و مجموعه  تاریخی  و ارزشمند کاخ مروارید،  کلانشهر کرج را به عنوان نماد و شهر دوستدار محیط زیست در کشور مطرح کرده  و رسالت این سازمان در کنار مطالبات شهروندان اجرایی شدن برنامه هاییاست که  در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست این کلانشهر تدوین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =