مرکز نیکوکاری شمیم بهشت

مرکز نیکوکاری شمیم بهشت با هدف ساماندهی و مدیریت خیرات و نذورات مراجعین گلزار شهدای بهشت سکینه (س)، آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حمیدرضا عسگری با اشاره به آغاز فعالیت مرکز نیکوکاری شمیم بهشت در گلزار بهشت سکینه (س)، اظهار داشت: در پی درخواست مراجعین سازمان مبنی بر اهدای خیرات و نذورات با همکاری  ستاد ذکات استان البرز مرکز نیکوکاری شمیم بهشت در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) ثبت و راه اندازی شد.

وی افزود: در گذشته خانواده های عزادار با مراجعه به سازمان درخواست ساختِ آبخوری داشتند که موضوع در کمیته فنی سازمان مطرح و طبق ضوابط موجود این آبخوری ها ساخته می شد ولی با توجه ظرفیت محدود ساخت آبخوری و هزینه های بعدی نگهداری و همچنین مراجعات مکرر در راستای اهدای خیرات ماندگار پس از طرح موضوع در کمیته فرهنگی مذهبی سازمان تصیم بر آن شد که با هدف ایجاد ساختار مناسب برای  ساماندهی و مدیریت این نذورات و خیرات و در راستای هزینه کرد آنها در توسعه آرامستان و موضوعات فرهنگی مرکز نیکوکاری شمیم بهشت ثبت و شروع به فعالیت نماید که خوشبختانه با همکاری کمیته امداد امام خمینی و ستاد ذکات استان این مهم ظرف مدت کمتر از یک ماه به انجام رسید.

نهادینه سازی فرهنگ نیکوکاری هدف مرکز نیکوکاری شمیم بهشت

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج با اشاره به اینکه هم‌اکنون مجوز فعالیت این مرکز صادر شده است، ادامه داد: مراکز نیکوکاری باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری در موضوعات عمرانی و فرهنگی  ایجادشده‌اند و رکن اصلی اداره این مراکز مردم هستند و هیئت امنا در تعریف مسیر نقش خواهد داشت.

عسگری در بخش دیگری مرکز نیکوکاری شمیم بهشت را مامنی برای پیوند خیرین  خواند و افزود: ایجاد ظرفیت و بستر مشارکت مردم در پروژه های ماندگار خصوصا در حوزه های عمرانی می تواند ضمن افزایش حس مسئولیت، احساس تعلق به فضا، همدلی میان مدیریت شهری و مردم موجب شود تا نذورات و خیرات نیز در راه درست و بهینه و بر مبنای ارتقا خدمات رسانی به مراجعین آرامستان هزینه شود.

این مسئول ادامه داد: به زودی تحت نظارت مرکز نیکوکاری شمیم بهشت لیستی از ظرفیت های موجود در پروژه های فرهنگی و عمرانی جهت مشارکت خیرین و علاقمندان اعلام خواهد شد.

وی در پایان راه اندازی مرکز نیکوکاری را فرصتی برای الگو سازی این امر در دیگر کلانشهرها خواند و گفت: امیدوار هستیم با ایجاد بسترهای مناسب جهت حضور و مشارکت حداکثری مردم و کسب تجارب موفق در این مرکز بتوانیم قدم های ماندگاری در این حوزه  برداریم و با الگو سازی برای دیگر کلانشهرها شمیم این امر خیر به آرامستان های کل کشور برسد.

لازم به ذکر است که در پایان جلسه طی حکمی از طرف رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کمالشهر حمیدرضا عسگری به عنوان رئیس مرکز نیکوکاری شمیم بهشت منصوب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =