صدوهفتادو ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در قاب تصویر

همه طرح های پژوهشی باید تحت نظارت مرکز پژوهش ها قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، غدیر مهدوی در نطق پیش از دستور صد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در خصوص اهمیت پژوهش مطالب زیادی گفته شده است، اظهار داشت: اگر تصمیم سازی ها بر اساس پژوهش باشد نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: به عنوان مثال اگر برای مُد حمل و نقل در کلانشهرها پژوهش می شد، در حال حاضر با آلودگی هوا مواجه نبودیم.

مهدوی تاکید کرد: با توجه به اینکه عدم پژوهش و تحلیل کافی در اجرای اقدامات، نتایج تاسف باری را به همراه دارد، ضروری است تا برای اقدامات اینده حتما پژوهش را در دستور  کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: این اصل در کشورهای پیشرفته به صورت اصولی انجام می شود ولی متاسفانه ما در ایران اقدامات را عجولانه اجرا می کنیم.

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج، در دومین نطق پیش از دستور خود خاطرنشان کرد: بر اساس دستور العمل بین شهرداری و مرکز پژوهش های شورای شهر، تمامی طرح های پژوهشی که در کل شهرداری تصیب می شوند باید تحت نظارت این مرکز قرار گیرند.

وی افزود: پژوهش هایی که هزینه ای از معاملات کوچک به شمار می روند نیز باید با نظارت مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورا تصویب شوند.

این عضو شورا در بخش دیگری عنوان کرد: در جلسه دوم هیات امنای مرکز، مصوب شد پنج کار گروه محیط زیست، اجتماعی فرهنگی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، عمران و انفورماتیک تشکیل شود.

مهدوی اضافه کرد: برای انتخاب مدیران این کار گروه با تعداد زیادی از محققین برجسته شاغل در شهرداری مصاحبه شد و افراد شایسته انتخاب شدند.

وی ادامه داد: هدف این است که با ایجاد زیرساخت و سیستم مناسب، انجام پژوهش های مرتبط با مدیریت شهری به صورت سیستمی، با قواعد مشخص و طی فرآیندهای متداول در مروز پژوهشی تحقیقات صورت پذیرد.

مهدوی در همین راستا از اعضای شورای شهر، روسای کمیسیون ها، شهردار کرج، روسای سازمان های تابعه شهرداری و معاونان شهردار خواست چنانچه برای تصمیم سازی و یا پیشبرد اهداف مورد نظر تحقیقات خاصی مد نظر آنهاست، به مرکز پژوهش ها منعکس کنند تا این تحقیقات کارسازی و اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =