رحیم خستو

حفاظت از آثار تاریخی به منظور تقویت حوزه گردشگری مورد توجه باشد. 

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رحیم خستو در نطق پیش از دستور صد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر کرج، با اشاره به اینکه موزه تمبر یکتا واقع در فلکه اول گوهردشت دارای فضای کافی نیست، بر ضرورت اختصاص مکانی برای این موزه تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری این موضوع جز وظایف شهرداری نیست، ادامه داد: اما تحقق این کار به عنوان یادگاری شورای پنجم برای مردم کرج و توجه به تاریخ کشور، امری شایسته است.

این عضو شورا در تشریح این موزه گفت: از اولین تمبری که در ایران منتشر شده تا به امروز، در این موزه وجود دارد.

نایب رییس شورای شهر کرج اضافه کرد: تمبر بیش از ۲۱۰ کشور از اولین روز تا کنون، کلکسیون های عکس قاجار، سکه ها و اسکناس هایی که از آغاز جنگ جهانی اول تولید و چاپ شده اند، بالای ۲ میلیون تمبر و صفحه های موسیقی ایرانی در یک فضای یکصد متری جای داده شده اند.

خستو ادامه داد: جای درد و رنج است برای شهری که باید منبع گردشگری باشد، موزه ای به این صورت داشته باشد.

این عضو شورا با اشاره به اینکه اخیرا در مشهد موزه ای با همین نام تاسیس شده و در تلاش است تا این موزه را از شهر کرج خارج کند، یادآور شد: ضروری است برای جلوگیری از این کار، مکانی برای موزه یاد شده در نظر گرفته شود.

وی همچنین بر ترویج فرهنگ و یادآوری تاریخ کشور تاکید کرد و ادامه داد: در صورتی که فضای موزه بزرگتر باشد، شاید آموزش و پرورش نیز برای بازدید رایگان دانش آموزان که بارها از طرف موزه درخواست شده و اقدامی صورت نگرفته، همکاری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =