هوای پاک

در قانون هوای پاک وظیفه همه دستگاه‌ها مشخص شده است و برای خارج شدن از بحران باید این قانون باید اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه هوای پاک مایه شادمانی زندگی است که نیاز به آن بیش از نیاز به غذا و آب است، اظهار داشت: با توجه به آسیب هایی که هر ساله عده زیادی از مردم از آلوده بودن هوا می ببینند، به نظر می رسد برنامه ریزی اساسی و ملی برای جلوگیری از تکرار آلودگی هوا اندیشیده شود.

این مسئول تصریح کرد: در قانون هوای پاک وظیفه همه دستگاه‌ها مشخص شده است و برای خارج شدن از بحران باید این قانون باید اجرا شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرج افزود: باید با برنامه ریزی سایر ارگان های دخیل اقداماتی انجام داد تا شهر و شهروندان در برابر آلاینده ها مصون بمانند.
 
سلیم نژاد بیان کرد: مشکل آلودگی هوا در کرج و سایر کلان شهرها در ایران یکی از تهدیدهای جدی برای سلامت شهروندان است که عوامل مختلفی در آن سهیم اند؛ وسائل نقلیه کهنه و غیراستاندارد، کیفیت سوخت‌ غیراستاندارد و آلودگی که بر اثر کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.
 

وی تاکید کرد: برای رفع آلودگی هوا نیاز به مشارکت همگانی است و مردم نیز باید بجای خودروی شخصی و تک سرنشین از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
 

سلیم نژاد خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای وظایف ذاتی خود اقدام به بازسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی کرده است و در این راستا تا پایان سال جاری ناوگان عمومی نوسازی و تجهیز می شود.
 

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کرج؛ نوسازی حمل و نقل عمومی، افزایش طرح های ترافیکی و مراکز معاینه فنی نیز در کاهش آلودگی هوا موثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =