عباس میری

رد یک فرد صالح به اندازه جذب یک ناصالح، سنگین است، گزینش مانند صراط است، همان صراطی که شنیدید اینجاست، آنکه از مو باریک تر و از شمشیر تیزتر است. (مقام معظم رهبری)

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ عباس میری در آستانه ۱۵ دی ماه سالروز صدور فرمان بنیانگذار و معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل گزینش در دستگاه های اجرایی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار دلها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: دقت در تشخیص افراد صالح و ناصالح و جذب افراد بر این اساس یکی از سنگین ترین وظایف گزینش است.

وی با بیان اینکه در هسته گزینش علاوه بر اجرای دقیق قوانین، حق و انصاف نسبت به نیروها به عنوان یک اصل اساسی در این حوزه رعایت می شود، افزود: مهم ترین ملاک در هسته گزینش گام برداشتن در چارچوب قانون و شرع مقدس است.

میری با اشاره به اینکه گزینش بر پایه صیانت و با وسعت نظر و رویکردی توام با احترام به همه همکاران، وظایف خود را انجام می دهد، اظهار کرد: تبدیل وضعیت، تمدید قرارداد در سطوح مختلف رسمی، پیمانی، شرکتی، امریه سربازی و تغییر وضعیت از مشاغل غیرحساس به حساس از جمله وظایف گزینش به شمار می رود.

این مسئول اقدامات هسته گزینش را در ادامه یادآوری کرد و با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نیروی شهرداری گزینش شده اند، افزود: با توجه به اینکه این روند ادامه دارد، این آمار تا پایان سال به بیش از دو هزار نفر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز بیش از ۶۰ جلسه در حوزه هسته گزینش برگزار شده و در این جلسات برای هزار و ۵۰۰ پرونده رای داده شده است.

 

رتبه عالی هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری به گزینش شهرداری کرج

مدیرکل هسته گزینش شهرداری کرج همچنین به مثبت بودن عملکرد گزنیش شهرداری کرج اشاره کرد و با بیان اینکه این موفقیت مرهون زحمات اعضا و همکاران و حمایت های شهردار، معاونان و دیگر مسئولان است، گفت: طبق ارزیابی سالانه که از سوی هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته، شهرداری کرج موفق به کسب رتبه عالی شده است.

میری در ادامه صحبت های خود به فرمایش خداوند در قرآن اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم سوره آل عمران آیه ۳۳ می فرماید: ( إِنَّ اللَّهَ اصْطَفی‌ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِیمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَی الْعالَمِینَ‌ ): بی تردید خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را به خاطر شایستگی های ویژه ای که در آنان بود بر جهانیان برگزید.

وی همچنین با یادآوری برخی روایات در خصوص گزینش گفت: در روایتی وارد شده که نجاشی والی اهواز طی نامه ای به امام صادق (ع) از ایشان دستورالعمل مملکت داری را خواستار شد.امام صادق (ع) در جواب فرمودند: اما کسی  که به او انس گیری، نزدش آرامش یابی و کارهایت را به وی بسپاری، پس او کسی است که آزمایش شده، بصیر، آگاه، امین و هم دین تو باشد.

مدیرکل هسته گزینش در تشریح ضرورت امر گزینش خاطرنشان کرد: با توجه به آیه قرآن کریم و روایات و احادیث، مخصوصا نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر و سیره عقلا در انتخاب کارگزار، ضرورت امر گزینش بر همگان روشن می گردد و این مهم به استناد احادیث فراوان و روش های متداول عقلا جز با بررسی، تحقیق و مصاحبه میسر نیست و مواردی از قانون گزینش نیز بر این امر صحه گذاشته و گزینش کارگزاران نظام اسلامی را به تحقیق، مصاحبه و احراز صلاحیت مشروط کرده است و چنانچه این مهم صحیح و قانونی انجام شود مراحل بعدی کار نیز بر پایه و اساس درستی انجام خواهد شد.

میری ادامه داد: با توجه به امر گزینش در دستگاه های اجرایی کشور و توجه ویژه حضرت امام خمینی (ره) معمار انقلاب و دستور و تاکید ایشان در اوایل انقلاب مخصوصا در ایام دوران دفاع مقدس و بحران های دهه شصت، فرمان شش ماده ای حضرت امام (ره) در سال ۶۱، حکایت از ذکاوت و هوشمندی ایشان به امر گزینش و سرمایه اصلی دستگاه ها یعنی نیروی انسانی دارد که فرمودند در امر گزینش، افراد صالح و متعهد و عاقل و صاحب اخلاق کریمه و فاضل و متوجه به مسائل روز تعیین تا در گزینش افراد صالح بدون ملاحظه روابط اقدام نمایند.

این مسئول با اشاره به اینکه در امر گزینش به دو موضوع حق فرد و حق نظام ( دستگاه ) توجه جدی می شود، گفت: در حق فرد اگر مراقبت و دقت نشود چه بسا با رد یک انسان متعهد و متخصص ضربه و لطمه ای به حیثیت او وارد خواهد شد که بعضا غیر قابل جبران خواهد بود و چنانچه در خصوص فرد ناصالح مراقبت و دقت نشود و در دستگاه پذیرفته و به جهت خسارت هایی که این فرد می تواند بر دستگاه وارد نماید از لحاظ اجتماعی و افکار عمومی لطمات جبران ناپذیری می تواند در بر داشته باشد.

وی افزود: برای تحقق مطلب فوق می توان بند ۳ سیاست های کلی نظام اداری بهبود معیارها و روز آمدی روش های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرش های سلیقه ای و غیر حرفه ای را مد نظر قرار داد.

میری همچنین به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد که می فرمایند: گزینش کاری لازم و پر زحمت، واضح است در مبادی ورودی دستگاه های جمهوری اسلامی برای آنها اهمیت قائل است وجود یک صافی منطقی ضروری است اما این کار پر زحمت است.

این مسئول با اشاره به فرمایش دیگری از مقام معظم رهبری افزود: رد یک صالح به قدر جذب یک ناصالح سنگین است شاید هم سنگین تر، دو طرف قضیه دشوار است، گزینش مثل صراط است، صراطی که شنیدید اینجاست، آن که از مو باریک تر و از شمشیر تیزتر است.

گزینش باید هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد

وی با تاکید بر این که گزینش باید هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد، گفت: قانون گزینش مشتمل بر ۱۸ ماده و ۱۷ تبصره مصوب سال ۷۴ و آیین نامه اجرایی گزینش مشتمل بر ۵۲ ماده و ۴۰ تبصره مصوب سال ۷۷ مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل آن ملاک عمل در گزینش است.

مدیرکل هسته گزینش شهرداری کرج ضمن تبریک مجدد روز گزینش و با اشاره به اینکه در این هفته اقداماتی از سوی این واحد انجام می شود، تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، برگزاری مسابقه فرهنگی در خصوص قوانین گزینش برای پرسنل هسته گزینش، نصب بنر در شهرداری به مناسبت روز گزینش، پذیرایی از ارباب رجوع و دیدار پرسنل این واحد با شهردار را از جمله این اقدامات نام برد.

میری در بخش پایانی سخنان خود از کمالی زاده، شهردار کرج به دلیل حمایت و نگاه خوبی که به دستگاه های نظارتی دارد قدردانی کرد و گفت: توجه به دستگاه های نظارتی در هر دستگاهی موجب موفقیت آن دستگاه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =