لاله

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج: کاخ مروارید برای جشن نوروزگاه مهیا می شود.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به آغاز عملیات کاشت بیش از ۱۰۰ هزار  پیاز لاله برای نخستین بار در کاخ مروارید، اظهار داشت: پیازهای کاشته شده اوایل بهار سال آینده به مرحله گُلدهی می رسند که ترکیب آنها با سایر گل های بهاره از جمله گل‌ بنفشه موجب زیبایی هر چه بیشتر این مجموعه تاریخی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه زمستان مناسب‌ترین زمان برای کاشت پیازهای لاله است، اظهار داشت: عملیات کاشت بیش از ۳۰۰ هزار پیاز لاله در ۲۹ واریته متنوع و رنگارنگ در باغ گل‌هایِ پارک شهید چمران کرج نیز به پایان رسیده و برنامه ریزی برای برپایی با شکوه هشتمین دوره این جشنواره در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت احیا ۲۷ هکتار از فضای سبز کاخ مروارید با تلاشی بی وقفه این سازمان با سرعت قابل قبول و رضایت بخشی به سرانجام رسیده توضیح داد: عملیات حذف تمام علف‌ها و گیاهان زائد،آماده سازی ۴ حلقه چاه و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح آبخور بیش از ۹۰۰ اصله درخت وهمچنین حذف سرشاخه های خشک و هرس زمستانی و لایروبی دریاچه از جمله اقدامات باغبانی و بهِ زراعی  صورت گرفته در این مجموعه است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت پذیرفته برای بهسازی فضای سبز کاخ مروارید تصریح کرد: استقرارو رنگ آمیزی المان‌ها و مبلمان‌های این مجموعه و تامین سیستم های روشنایی و نورپردازی آن گام بعدی این سازمان در کاخ مروارید است که در دوماه آینده تکمیل خواهد شد.

بضاعتی پور با قدردانی از حضور شهردار و همچنین بازدید اعضای شورای شهر از روند بهسازی و مرمت فضای سبز کاخ مروارید، اظهار داشت: نتیجه این همراهی و حمایت، پیشبرد هر چه بهتر پروژه های موفق و تاثیرگذار است. 

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در پایان با بیان اینکه عملیات کاشت گل‌های فصلی و بهاره کاخ مروارید در فصل پاییز انجام و به پایان رسیده ابراز کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری و این سازمان بر این مبنا استوار است تا این مجموعه تاریخی که سال‌ها مورد بی مهری قرار گرفته بود را به بهترین شکل ممکن و با کیفیت مطلوب و ارزنده، مهیای میزبانی میهمانان و مسافران نوروزی وبرگزاری جشن نوروزگاه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =