آبخیزداری

ریییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج: کنترل و بهره برداری صحیح از نزولات آسمانی و جلوگیری از ایجاد روان آب‌ها و مهار سیلاب های فصلی به ویژه در مسیل های منتهی به مرکز شهر از فعالیت‌های است که توسط این سازمان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور در حاشیه بازدید از اجرای مجموعه طرح‌های آبخیزداری در ارتفاعات عظیمیه و نهر دلمبر گفت: مهار، کنترل و کاهش خطرات ناشی از جریان سیلاب و به حداقل رساندن پیامدهای ناشی از سیل گیری و نهایتا حفظ آب از جمله دغدغه های مدیریت شهری است که می تواند از بسیاری خطرات احتمالی پیشگیری نماید.

این مسئول با اشاره به اینکه هر ساله شاهد وقوع بلایای طبیعی، سیلاب و حوادثی هستیم که می تواند خسارت های فراوانی را به شهروندان وارد کند، افزود: کنترل و بهره برداری صحیح از نزولات آسمانی و جلوگیری از ایجاد روان آبها و مهار سیلاب های فصلی مخصوصا در مسیل های منتهی به مرکز شهر از جمله فعالیتهای است که توسط این سازمان در حال انجام است.

وی ادامه داد: این دسته از فعالیت های عمرانی به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیل و افزایش تغذیه سفره های آب زیرزمینی صورت پذیرفته و بطور جدی از تابستان سال جاری فاز مطالعاتی و اجرایی آن آغاز شده است.

رییس سازمان سیما، منظر شهرداری کرج حوزه آبخیز داری عظیمیه حد فاصل کوه نور تا میدان طالقانی را اولویت نخست حوزه آبخیز داری سازمان دانست و اظهار داشت: احداث بانکت در دامنه شرقی کوه نور به طول ۱۷ هزار متر، احداث و اصلاح بند گابیونی به منظور افزایش کارایی در مهار سیلاب، احداث حوضچه های ذخیره سازی و جوی زهکشی به منظور انتقال روان آب به داخل حوضچه و احیا آبراهه طبیعی در طول مسیل، احداث ۳ پل آبگذر از جمله اقداماتی بوده که در این پروژه صورت پذیرفته است.

بضاعتی پور فعالیت پیشگیرانه را یکی از مهمترین راهکارهای کاهش صدمات عنوان کرد و بیان داشت: مطالعات لازم در خصوص تهیه طرح تفصیلی و اجرای آبخیز داری در حوزه های شهر کرج صورت پذیرفته و با برنامه ریزی و تخصیص اعتبار لازم به سرعت این  پروژه ها اجرایی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =