حسین محمدی

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج: مدیریت شهری وظیفه دارد شرایط زندگی سالم را برای شهروندان مهیا کند.

حسین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره ایجاد به ۱۰ تصفیه خانه محلی فاضلاب در کرج اظهار داشت: سکونتگاه‌های شهری مثل موجودات زنده نیازهای متنوعی مثل دسترسی به هوای پاک، خاک سالم و ... دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری وظیفه دارد شرایط زندگی سالم را برای شهروندان مهیا کند، ادامه داد: در شورای پنجم سیاست گذاری های مناسبی برای بهبود وضعیت محیط زیست  شهری صورت گرفته که یکی از خروجی‌های آن افزایش بودجه امسال سازمان مدیریت پسماند در حوزه جمع آوری، بازیافت و دفن زباله از ۱۰ به ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

این مسئول اضافه کرد: به جز مدیریت پسماند، کنترل جمعیت حیوانات شهری و کاهش آلودگی هوا از دیگر اولویت‌های این کمیسیون در شورای پنجم است.

 عضو شورای شهر کرج ابراز کرد: امسال حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار برای محیط زیست شهری اختصاص داده شده تا با هزینه کرد آن بتوانیم بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه ورود فاضلاب در کوچه و خیابان یکی از معضلات اصلی شهر کرج است، ادامه داد: متاسفانه سرانه برخورداری کرج از شبکه فاضلاب شهری بسیار پایین است و شهروندان بسیاری از مناطق حاشیه ای شهر از این موضوع گلایه دارند.

محمدی تاکید کرد: با توافقات صورت گرفته بین شهرداری و شرکت آبفا بنا شده در هشت تا ۱۰ محله کرج تصفیه خانه محلی ایجاد شود.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج گفت: با ایجاد این تصفیه خانه ها علاوه بر کاهش آسیب های محیط زیستی و جلوگیری از شیوع آلودگی، زمینه صرفه جویی در منابع آبی موجود هم فراهم می شود.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از فضای سبز شهری کرج با آب قابل شرب آبیاری می شود و با ایجاد این تصفیه خانه ها میتوان فاضلاب های سرگردان را مدیریت و برای آبیاری فضای سبز بکار گرفت.

این مسئول گفت: در حال حاضر دو تصفیه خانه محلی در حال احداث است و با تخصیص اعتبار مناسب تعداد آنها تا پایان دوره پنجم افزایش می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =