غدیر مهدوی-رییس کمیسیون تلفیق

طرح های مطالعاتی و پژوهشی مرکز پژوهش ها برای سال ۹۹ پس از بررسی و تعیین وضعیت پیشنهادی برای اجرا اولویت بندی می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، غدیر مهدوی در بیست و هفتمین جلسه شورای پژوهشی که با حضور اعضا شورا برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز از طریق تشخیص نیازهای شهر و انجام مطالعات کارشناسی و پژوهش های کاربردی به توسعه پایدار و متوازن شهر کرج دست یابد.

وی گفت: طرح ردیابی و نمونه کاوی شاخص های ارزیابی زیست پذیری شهری، ارزیابی شاخص های زیست پذیری شهری از دیدگاه شهروندان ساکن در بافت های فرسوده کرج، امکان سنجی ایجاد نهادهای محلی به ویژه شورایاری ها در محلات و مناطق شهری کرج، تعیین مسیر بهینه برای امداد و تخلیه اضطراری پس از وقوع سیلاب، افزایش تاب آوری زیر ساخت های شهری از بعد فنی نمونه ای از طرح هایی است که توسط دانشگاه خوارزمی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی البرز و سایر دانشگاه ها در حال مطالعه  و کارشناسی است.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: مرکز پژوهش ها بازوی علمی شهر است که موجب ایجاد توانمندی در خصوص برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شده و روند برنامه ریزی را تسریع می کند.

مهدوی در پایان با بیان اینکه باید سیاست های کلان شورای شهر به شهرداری تبیین شود، یادآور شد: این مرکز در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های علمی انجام داده و آنها را در اختیار کمسیون‌های شورا قرار می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =