لشگری

سازمان مدیریت پسماند کرج عملکرد قابل توجهی از خود بر جای گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حمیدرضا لشگری در نشست شورای سازمان مدیریت پسماند خواستار برخورد قاطع مدیریت شهری با پدیده زباله گردی شد و اظهار داشت: تا وقتی سطل های زباله سطح شهر روزانه چندین بار مورد کنکاش قرار می گیرند، چیز با ارزشی باقی نمی ماند که سازمان مدیریت پسماند بتواند در خطوط پردازش استحصال کند.
وی همچنین به اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت مرکز حلقه دره به پذیرش پسماند سایر شهرداری های استان اشاره کرد و افزود: تلاش ها بر این اساس است که این موضوع متوقف شود و یا شهرداری ها نسبت به پرداخت قدرالسهم خود اقدام داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: این شهرستان ها بازیابی پسماندها را انجام می دهند و پس از چند روز لجن و شیرابه را به مرکز حلقه دره انتقال می دهند که این اقدام نیز برای شهرداری کرج هزینه بر و مشکلات بسیاری از جمله انتشار بوی نامطبوع را ایجاد کرده است.
بازخورد عملکرد مثبت سازمان مدیریت پسماند در جمع آوری سگ های بلاصاحب
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده در سال جاری در خصوص مبحث مدیریتی جمع آوری سگ های بلاصاحب، از اقدام مثبت سازمان مدیریت پسماند در این زمینه یاد کرد و گفت: این اقدام بازخورد خوبی در سطح شهر داشته است.
وی افزود: از نگاه مردم جمعیت سگ های بلاصاحب در سطح شهر کاهش داشته است که این موضوع نشان دهنده پیگیری های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج است.
این مسئول در بخش دیگری بر ضرورت ساماندهی مرکز دفن حلقه دره تاکید کرد و اذعان داشت: در خصوص وضعیت حلقه دره بار استانی به دوش سازمان مدیریت پسماند کرج گذاشته شده است ولی متاسفانه با این که این موضوع را قبول داریم هنوز شرایط به مطلوب مورد درخواست ما و دیگر دستگاه های نظارتی نرسیده است.

وی همچنین به پوشش اصولی پسماندها اشاره کرد و گفت: سالیان گذشته روش هایی دفن در مرکز دفن حلقه دره غیر اصولی بوده و میراث ان برای ما گازهای مدیریت نشده و شیرابه هاست که در حال حاضر شاهد اصلاح آن هستیم.

این مسئول با بیان اینکه اقدامات خوبی در این خصوص صورت پذیرفته است خواستار سرعت بخشیدن به این اقدامات در راستای رفع انتشار بوی نامطبوع شد.
لشگری با اشاره به خط تولید کمپوست در مرکز حلقه دره گفت: در این خصوص نیز قدم های خوبی برداشته شده که امیدواریم پیمانکار لایقی این وظیفه را قبول کند تا کمپوست قابل قبولی را برای ارائه داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تعاملات و همکاری های مشترک خوبی در حال انجام است و با مشارکت سایر شهرداری های استان و دستگاه های مرتبط شاهد ساماندهی مرکز حلقه دره خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =