بانوان یاور فرهنگ ترافیک کرج می شود

مدیرکل مطالعات و بررسی‌های ترافیک شهری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج: برای اولین بار طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک در استان البرز اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ کمال شیخ حسنی با اشاره به اجرایی شدن طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار داشت: ما به عنوان پیشتازان این طرح در البرز با آموزش بانوان شاغل در شهرداری این کار را آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح تاثیرگذاری در کاهش حوادث ناشی از تصادفات است، ادامه داد: بر اساس آمار، زنان نیمی از جمعیت حال حاضر ایران را تشکیل می دهند اما تاثیرگذاری آنها در جامعه خیلی بیشتر است.

مدیرکل مطالعات و بررسی های ترافیک شهری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج عنوان کرد: به رغم اقدامات خوبی که در راستای کاهش کشته‌های حاصل از تصادفات جاده‌ای، شهری و یا سطح معابر انجام شده است، بر اساس آخرین آمارها در یکسال بیش از ۱۷ هزار کشته در اثر این حوادث در کشور داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تصادفات در کنار کشته شدن عده‌ای موجب مصدوم شدن و یا از کارافتادگی عده‌ای دیگر می شود، گفت: انتظار داریم آموزش‌ها ارائه شده در این طرح به بانوان‌ همیار ترافیک در کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای- شهری و عابرین پیاده موثر باشد.

شیخ حسنی با اشاره به اینکه محتویات این آموزش ها مهم است، گفت: طرح‌های مشابه این طرح همیاران پلیس در سطح مدارس بوده است که اجرای آن ۱۷ تا ۱۸درصد در کاهش تصادفات و خسارت های ناشی از آن‌ تاثیرگذار بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بانوان شاغل در شهرداری کرج که در این طرح شرکت کرده‌اند باید خود را سفیر فرهنگی در راستای کاهش صدمات ناشی از تصادفات و ترافیک بدانند.

دوره آموزشی بانوان فرهنگ یار ترافیک به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج روز گذشته در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =