فریده بزنی بیرانوند

اشتغال از دیگر فرصت هایی است که برای بسیاری از زنان حذف و یا دسترسی به آن محدود است، زیرا بر اساس باورهای غلط قدیمی‌ اجتماعی، زنان نسبت به مردان از توانایی کمتری برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، فریده بزنی بیرانوند در نشست هم اندیشی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز که با موضوع بررسی موانع ارتقای شغلی و مدیریتی بانوان و پست های اختصاصی شهرداری ها به میزبانی شورای شهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: تغییر و تحولات پرشتاب در عرصه های مختلف در حالی خود را به دنیای زنان نیز رسانده است که این قشر از جامعه که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند از قافله رشد و توسعه عقب نمانده و با ارتقای سطح دانش و توانمندی‌ها از ایفای صرف نقش‌های سنتی خود در جامعه خارج شده و در پی افزایش مشارکت در بخش‌های مختلف از جمله رده‌های تصمیم‌گیری و مدیریتی هستند.

این مسئول به نقش زنان در خانه و جامعه اشاره کرد و افزود: زنان فعال در عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در تمام طول تاریخ اسلام یافت می شوند، رستگاری زنان اجتناب ناپذیر است و پیشرفت در روابط اجتماعی، نظام های ارزشی و تعادل اجتماعی را به همراه دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر کرج، زنان را نیمی از بال خاموش جامعه عنوان کرد و گفت: برخلاف تلاش زنان برای کسب مدارج علمی، نشان دادن لیاقت و توانمندی و وارد شدن به فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به نظر می‌رسد نگاه های مردسالارانه و تبعیض آمیز مانع اختصاص سهمی شایسته از مناصب مدیریتی دولتی به این قشر شده است و نوعی می توان تعبیر به بال خاموش کرد که امیدوارم بتوانیم این بال خاموش را روشن و به حرکت دربیاوریم.

بزنی بیرانوند تاکید کرد: با وجود اینکه زنان به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانایی های خود را در عرصه های مختلف نشان داده اند و در بسیاری از زمینه ها مانند تحصیلات عالی پیشتاز هستند اما به نظر می رسد مرد بودن هنوز هم یکی از شاخص های لازم برای کسب عناوین مدیریتی است.

وی بیان کرد: نقش برجسته حضرت زینب (س) در عاشورا و سخنرانی وی در حال حرکت به سمت کاخ یزید، هردو نشان دهنده موقعیت بسیار بالای زنان در اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =