علیرضا عاقلی

طی سنوات گذشته ۷۰ هکتار از تپه مرادآب به تملک شهرداری درآمده است.

علیرضا عاقلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به آخرین وضعیت بهسازی تپه مرادآب اظهار کرد: تملک واحدهای مسکونی یکی از مهمترین سیاست های دولت و مدیریت شهری کرج برای ساماندهی تپه مردادآب بوده که طی سال‌های گذشته بخشی از آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طرح تملک واحدهای این منطقه همچنان ادامه دارد، افزود: یکی از اقدامات امسال برای ساماندهی این منطقه تملک املاک رینگ ۳۰ متری است که توسط معاونت فنی و اجرایی شهرداری کرج در حال انجام است.

به گفته عاقلی؛ توسعه فضای سبز نیز یکی از اهدافی است که سازمان سیما و منظر در این محدوده پیگیری می کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این به دنبال شناسایی لکه هایی برای اجرای پروژه های پیشگام از جمله ساخت واحدهای مسکونی با توجه به تراکم طرح تفصیلی هستیم تا اگر بخواهد تملکی در آینده صورت بگیرد بتوانیم از طرح کلید به کلید استفاده کنیم.

وی با اشاره به جزئیات طرح کلید به کلید ابراز کرد: بر اساس این طرح قرار است تعدادی مجتمع مسکونی در این منطقه ساخته شود تا از این طریق، مشکل تملک واحدهای مسکونی این محدوده تا حد زیادی حل مرتفع شود.

این مسئول ادامه داد: تپه مردادآب جزو بافت فرسوده کلانشهر کرج است که طی سنوات گذشته بیش از ۷۰ هکتار آن تملک شده. اولویت شهرداری کرج در حال حاضر تملک رینگ ۳۰ متری آن است.

عاقلی اضافه کرد: با توجه به اینکه املاک این محدوده  قولنامه ای است، مبلغی که به صاحبان واحدهای مسکونی این محدوده پس از تملک داده می شود زیاد نیست به همین دلیل اغلب آنها برای خرید خانه ای جدید با مشکل مواجه می شوند.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج گفت: بر این اساس در تلاش هستیم با ساخت مجتمع های مسکونی در این منطقه بتوانیم به جای واحدهایی که تملک می شود واحد جدید در اختیار مالکان قدیمی قرار گیرد.

وی توضیح داد: امیدواریم این طرح سال آینده کلید بخورد و ساخت چند مجتمع مسکونی در این منطقه آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =