بسی

شهردار کرج: به منظور جلوگیری از یخبندان در کوچه ها و معابر فرعی و تسهیل در تردد شهروندان همچنین ارتقای امنیت آنان، برای اولین بار در کرج کیسه های ماسه و نمک جلوی درب منازل توزیع شد.

علی کمالی زاده، در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، با بیان اینکه پویشِ مشارکت و نظارت شهروندان "منش" در روزهای برفی و بارانی اجرایی می شود، افزود: این طرح با هدف تقویت فرهنگ شهروندی و مشارکت شهروندان با مجموعه مدیریت شهری کرج اجرایی می شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به تلاش معاونت خدمات شهری برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته، گفت: با توجه به پیگیری ها و تلاش های زنده یاد مهندس زین العابدینی پویش مشارکت‌ نظارت شهروندی (منش) پیگیری و اجرا شد که خوشبختانه با موفقیت نیز همراه بوده است.

وی با بیان اینکه طرح پویش مشارکت نظارت شهروندی با محوریت توزیع کیسه های ماسه و نمک صورت می گیرد، هدف از اجرای این طرح را تقویت حس مشارکت میان شهروندان عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح در فرآیند طراحی و اجرا میان شهروندان علاوه بر افزایش مشارکت مردمی، رضایت شهروندان نیز محقق می شود.

به گفته شهردار کرج؛ کمک به شهروندانی که خودروهای آنان در برف گیر افتاده به واسطه ارائه زنجیر چرخ یکبار مصرف و آموزش نحوه نصب آن توسط پاکبانانِ آموزش دیده، پخش بسته های ماسه و نمک در اماکن عمومی شامل بیمارستان، مدارس و درب منازل از جمله اقداماتی است که در این پویش انجام می شود.

خرید ۴۰۰ هزار کیسه شن و ماسه

شهردار کرج با اشاره به خرید ۴۰۰ هزار کیسه شن و ماسه افزود: با توجه به اینکه زمان بارش برف تردد در مناطق شمالی سخت تر از دیگر مناطق است، ۸۰ هزار عدد از این کیسه ها در مناطق بالادستی و شمالی شهر توزیع شد تا شهروندان هنگام بارش از این کیسه ها استفاده کنند و تردد با مشکل همراه نباشد.

کمالی زاده، همچنین در خصوص زنجیر چرخ های خریداری شده نیز گفت: پاکبانان برای بستن این زنجیرها آموزش های لازم را فرا گرفته اند و در مسیرهایی که به دلیل لغزندگی با مشکل قفل شدن خودرو مواجه شویم، از این امکان برای باز کردن مسیر استفاده می شود.

وی با اشاره به آماده باش ماشین آلات و ادوات زمستانی از روز گذشته، خاطرنشان کرد: از ساعت های اولیه بارش، خودروهای نمک‌پاش و دستگاه برف‌روب مکانیزه به عنوان ماشین آلات تخصصی برای پاکسازی معابر اصلی و پیاده روها در سطح شهر حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =