آب شرب

از سال ۸۶ تاکنون در مجموع بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر خطوط انشعاب آب شرب و توزیع متوازن آب خام در فضای سبزشهر کرج به اجرا در آمده است.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، گفت: ازدیاد جمعیت در شهرها نیاز به افزایش پوشش فضای سبز در عرصه های شهری را بسیار مهم کرده است و از سویی دیگر تامین آب این دسته از فضا ها و اجرای الگوی مصرف آب در آبیاری فضای سبز از دغدغه های مدیریت شهری است.

این مسئول استفاده از روش های نوین آبیاری را گامی موثر در بهبود کیفیت فضای سبز و افزایش بهره وری از منابع آبی دانسته و افزود: برای حفظ و توسعه فضای سبز سطح شهر کرج و حاشیه پیرامونی و تامین آب پایدار از سال ۸۶ پروژه تفکیک ساماندهی آب شرب از فضای سبز کلید خورده و در مجموع تاکنون بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر خطوط انشعاب آب شرب و توزیع متوازن آب خام به اجرا در آمده است.

وی کاهش میزان بارندگی در چند سال گذشته و رشد مصرف آب در شهرها را عامل مهمی جهت هر چه سریعتر اجرا کردن توسعه شبکه انتقال و توزیع آب خام فضای سبز دانسته و یادآور شد:  در سال جاری با هدف تامین آب خام جنگلکاری های پیرامون شهر و حذف آب شرب ازعرصه های  فضای سبز داخل شهر، نسبت به اجرای خطوط انتقال آب درجنگلکاری باغستان و بلوار باغستان در منطقه ۶، بلوار ارم، امیر کبیر و الغدیر در منطقه ۳، بوستان جهان نما در منطقه ۱۰ و ... به متراژ بیش از ۱۳۰۰۰ متر با لوله های پلی اتیلن ۲۰۰، ۱۶۰، ۱۲۵ و ۱۱۰ میلیمتر اقدام شده و این فعالیت ها در نهایت منجر به تامین آب خام حدود ۱۷۰ هکتار از فضای سبز سطح شهر و حاشیه پیرامونی و حذف آب شرب از این عرصه ها شده است.

بضاعتی پور محدودیت در تامین منابع آبی را یکی از مشکلات توسعه فضای سبز دانسته و افزود: حدود ۳/۲ از شهرهای کشور در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند که تامین منابع آبی جدید از جمله پارامترهایی است که در طراحی سامانه انتقال و توزیع آب خام و آبیاری فضای سبز باید در نظر گرفت.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، ایجاد سامانه های آبرسانی و آبیاری فضای سبز را ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر خط انتقال آب بلوار باهنر از بلوار باغستان تا بلوار گلدشت با لوله پلی اتیلن ۱۶۰ میلیمتر به طول سه هزار و ۱۰۰ متر با هدف تامین آب خام بخشی از عرصه های فضای سبز منطقه ۶ در حال انجام است که امیدواریم با مطالعات انجام شده و اقدامات اجرایی بتوان سیستم انتقال آب خام جهت آبرسانی فضای سبز در شهر کرج را افزایش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =