جزیره ایمن

در معابری که جزیره ایمن دارند لازم نیست عابر پیاده بدون توقف و یک نَفس از عرض خیابان رد شود که این امر ریسک حوادث رانندگی و خطر برخورد خودروها با عابرین را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیام خدادادی با اشاره به اینکه جزیره ایمن راهکاری استاندارد برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی عابرین به شما می رود، اظهار داشت: ایجاد جزیره ایمن بیش از ۲۵ سال است که به عنوان یکی از روش‌های آرام سازی ترافیک در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: این جزیره‌ها در معابری که سرعت عبور خودروها بالا است و عرض خیابان نیز زیاد است ایجاد می شود تا عابر پیاده بتواند بدون مشکل از عرض خیابان عبور کند.

وی اضافه کرد: برای عبور راحت عابرین از معابر باید پل عابر پیاده  ایجاد شود که تامین هزینه مورد نیاز آن در شرایط فعلی به راحتی امکان پذیر نیست.

مدیرکل امور ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به هزینه ایجاد پل عابر پیاده گفت: در حال حاضر هزینه ایجاد پل عابر پیاده معمولی یک میلیارد و پل عابر مکانیزه نیز بیش از چهار میلیارد تومان تمام می‌شود به همین دلیل مقرون به صرفه نیست در تمام معابری که عرض زیادی دارند پل احداث کنیم.

به گفته خدادادی؛ در معابری که جزیره ایمن دارند لازم نیست عابر پیاده بدون توقف و یک نَفس از عرض خیابان رد شود که این امر ریسک حوادث رانندگی و خطر برخورد خودروها با عابرین را کاهش می دهد.

این مسئول توضیح داد: اگر راننده‌ها با سرعت مجاز  و بین خطوط رانندگی کنند امکان ندارد با جزیره ایمن برخورد کنند.

مدیرکل امور ایمنی ترافیک شهرداری کرج گفت: در تلاشیم علاوه بر جایگزینی جزیره‌های ایمن با دوربین‌های کنترل سرعت، این جزیره‌های را با اندکی اصلاح از استانداردهای تعیین شده بالاتر ببریم.

گفتنی است؛ تا کنون ۱۵ جزیره ایمن در کرج ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =