صدوهشتادو یکمین جلسه رسمی شورا

عضو شورای اسلامی شهر کرج از عدم توجه مناسب مدیریت شهری به مقوله ورزش و بی مهری به قهرمانان و مدال آوران ورزش این کلانشهر به خصوص بانوان، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سارا دشت‌گرد در نطق پیش از دستور صد و هشتاد دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و اظهار داشت: این شهر سرمایه های انسانی در حوزه ورزش دارد که بی توجهی به آنها بی توجهی به نشاط و شادمانی در شهر است.

این مسئول تصریح کرد: چه در میان پرسنل شهرداری و چه در میان شهروندان و در میان همکاران شهرداری تعداد قابل توجهی از قهرمانان ملی کشورمان نیز در حوزه های مختلف ورزشی حضور دارند و همچنین بسیاری از شهروندان نیز از قهرمانان ملی هستند که آقای خلیلی عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور جلسه ۱۷۳ از آنان نام بردند و بنده هم بر خود لازم می دانم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بانوان در اداره ورزش و جوانان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی به برخی مشکلات این قشر در حوزه ورزش چه در سطح کارکنان و چه در ورزش همگانی و شهروندی جهت ایجاد شور و نشاط در شهر اشاره کنم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: در دو سال گذشته با ادغام سازمان ها و تغییر اساسنامه جایگاه ورزش بانوان به طور کلی حذف شده و عملا ورزش بانوان نادیده گرفته شده است به طوریکه در زمینه ورزش در چارت سازمان حتی یک مسئول تعریف نشده است و علیرغم تلاشهای خالصانه عزیزانمان در اداره ورزش مشکلات چند برابر شده است.

دشت‌گرد بیان کرد: تیم والیبال بانوان شهرداری کرج موفق شد مقام سوم مسابقات کلانشهرها را کسب کند تیمی که با یک ون در دقیقه نود با حداقل ترین امکانات به اصفهان اعزام شد و دریغ از یک بنر تشکر، اطلاع رسانی وتقدیر و پاداش هر چند کوچک. تیم طناب کشی و تیم آمادگی جسمانی هر کدام ۲ مدال طلا در مسابقات کارکنان دولت بدست آوردند اما با بی توجهی مسئولان مواجه هستند.

وی عنوان کرد: از برنامه های مفرحی که در سطح شهر برگزار می شود طرح دوشنبه های ورزشی در سطح پارکهاست که سلامت و شادابی و هویت اجتماعی شهروندان را به درستی مورد توجه قرار داده است با وجود تعریف و اجرای صحیح این رویداد، اما پرداخت نکردن حقوق مربیان، انگیزه آنان را در مشارکت با طرحهای اینچنینی از بین برده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: از رویدادهای دیگر حوزه ورزش شهروندی می توان به اقدام شایسته اداره ورزش در بخش بانوان در برگزاری ۶ دوره مسابقات ورزشی بانوان در سطح محلات اشاره کرد که روز گذشته در اختتامیه این رویداد در سالن سید الشهداء حضور داشته ام علیرغم پیش بینی های اداره ورزش جهت حضور بیش از هزار نفر در این برنامه تنها شاهد حضور جمعی تقریباً ۲۰۰ نفره بودیم.

وی یادآور شد: با وجود تمام تلاشهای بانوان زحمت کش اداره ورزش اما به دلیل عدم پرداخت حق الزحمه داوران و مربیان وشرکت کنندگان و همچنین بی توجهی در اطلاع رسانی در سطح وسیع با استقبال کمی روبرو شد.

کاهش برنامه های ورزشی در پارک بانوان

دشت‌گرد با اشاره به گلایه بانوان کرج نسبت به کاهش برنامه های ورزشی تاکید کرد: این تعداد از بانوان گلایه دارند؛ چرا در پارک بانوان امکان برگزاری برنامه های ورزشی در سالنهای سرپوشیده جهت فصل زمستان نیست و تنها نمازخانه کوچک پارک در اختیارشان قرار دارد.

عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: اجرایی شدن طرح، اختصاص نیم ساعت از وقت کار روزانه به ورزش که از طریق بانوان اداره ورزش پیگیری شده است به دلیل اختصاص ندادن سالن ورزشی در زمان مناسب عملاً غیر ممکن است و تنها دو ورزشگاه از ورزشگاههای شهرداری توسط سازمان فرهنگی اداره می شود که با توجه به زمان کاری ۱۲-۷ زمانی برای ورزش بانوان کارمند وجود ندارد که با تغییر این زمان از ۱۶-۸ مختص بانوان این مشکل رفع می شود.

به گفته این مسئول، تنها ۱۰ درصد از بودجه اختصاص داده شده به ورزش از ردیفهای بودجه سازمان فرهنگی به مقوله ورزش تخصیص دارد و عملاً بخش قابل توجهی صرف امور غیر می گردد که لازم می دانم توجه شهردار را به این مسئله جهت پیگیری جلب کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =