افتتاح پارک مادران شهید در کیانمهر

نزدیک به ۲ دهه است که دولت برنامه کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها را دنبال می‌کند اما توفیق زیادی در این خصوص حاصل نشده و هر روز بر شدت آلودگی کلانشهرها افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حسین محمدی در مراسم همزمان افتتاح و بهره برداری پارک مادر و فاز ۲ پارک یادگار امام (ره)، اظهار داشت: کرج چهارمین کلانشهر بزرگ کشور است که با چالش‌های متعدد محیط زیستی از جمله آلودگی هوا روبرو است.

وی در ادامه با بیان اینکه از عوامل مهم در آلودگی هوا مسئله ترافیک، ترددهای برون و درون شهری و همچنین فعالیت صنایع به دلیل استقرار شهرک‌های صنعتی است، عنوان کرد: نزدیک به ۲ دهه است که دولت برنامه کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها را دنبال می‌کند اما توفیق زیادی در این خصوص حاصل نشده و هر روز بر شدت آلودگی کلانشهرها افزوده می‌شود.

رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و امینی شورای شهر کرج گفت: از طرفی در چند دهه گذشته بخش زیادی از فضای سبز کلانشهرها از بین رفته است، از شروع کار شورای پنجم اعتبارات این بخش را دو برابر کرده ایم تا عقب ماندگی های حوزه فضای سبز جبران شود.

این مسئول بیان کرد: قصد داریم در سال آینده با اعتبارات لازم جنگل‌های اطراف کرج را توسعه داده و در کنار آن پارک‌های محله‌ای را نیز در مناطق محروم افزایش دهیم.

به گفته محمدی؛ رویکرد دیگر مدیریت شهری کرج افزودن کارکردهای گردشگری و تفریحی به فضاهای سبز ایجاد شده در کرج است تا در کنار بهبود فضای سبز، محیطی مناسب برای تفریح و ورزش شهروندان نیز فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =