غدیر مهدوی-رییس کمیسیون تلفیق

با هدف افزایش دانش مدیران ارشد شهری و مسولان مالیِ شهرداری کرج، اولین جلسه آموزشی بودجه نویسی از مجموعه دوره های تامین مالی شهرداری ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، غدیر مهدوی با اشاره به حضور اعضای شورا، معاونین و مدیران مناطق و روسای سازمان ها در دوره آموزشی بودجه نویسی، اظهار داشت: به همت مرکز پژوهش شورای شهر کرج و با همکاری گروه آموزش شهرداری کرج مقرر شد تا سلسله دوره های آموزشی پیرامون شیوه های تامین مالی در شهرداری ها اجرا شود و اولین جلسه، با عنوان "ورشکستگی و ساختار بودجه شهرداری ها" برگزار و مواردی چون اصلاح بودجه نویسی، راهکارهای جلوگیری از ورشکستگی در شهرها، ایجاد درآمد پایدار و جدیدترین روش های کسب درآمد برای شهرداری ها ارایه گردید.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مستمر ویژه مدیران و پرسنل شهرداری که موجب افزایش دانش و کاهش خطا در مدیریت شهری می شود، افزود: با توجه به اساسنامه مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی شهرهای کشور، ابلاغی از شورای عالی استان ها که بر اهمیت پژوهش و ایجاد تفکر راهبردی، سیاست گذاری و برنامه ریزی از سوی مراکز پژوهشی شوراها تاکید داشته است، برپایی کارگاه ها، نشست های مشورتی و آموزشی-ترویجی را به عنوان یکی از ماموریتهای این مراکز اعلام کرده و به همین منظور، دوره مذکور برگزار تا بتوان با موانع و مشکلات بودجه نویسی قبل آغاز رسمی جلسات کمیسیون های مربوطه آشنا شد.

عضو شورای پنجم در ادامه گفت: با توجه به کاهش درآمد شهرداری ها و کسری بودجه نیاز است تا مدیریت شهری به ویژه مسوولان مربوطه با مبحث بودجه نویسی، با را هکارهای جلوگیری از ورشکستگی در شهرداری ها و تامین مالی از طریق اصولی مانند مالی سازی شهر و ... آشنا شوند.

وی بیان داشت: امیدواریم با برپایی کامل این دورها بتوان به رشد درآمدزایی و بهره گیری از شیوه های نوین مالی سازی که موجب رونق شهر خواهد شد کمک نمود.

رابطه کاهش کسر بودجه و ایجاد درآمد پایدار

مدرس دانشگاه در جلسه آموزشی بودجه نویسی شهرهایی که هزینه و درآمد را متوازن در نظر می گیرد مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که هزینه ها و درآمدها هر کدام ساختار و پایه کاملا متفاوت دارند و می بایست جداگانه محاسبه شده و در تعادل بودجه، زمانیکه این ۲ در حقیقت برابر نباشند، پوشاندن عیوب است.

بهرام وهابی ادامه داد: میزان کسری بودجه باید بصورت صحیح در بودجه بطور کامل دیده و بیان شود تا با کوشش و برنامه ریزی سالانه در جهت کاهش کسر بودجه و پیش بینی منابع تامین کسری حرکت نماییم و تا زمانی که بودجه متوازن ارایه شود هیچگاه همت کافی در جهت کاهش کسر بودجه صورت نخواهد پذیرفت.

وی در ادامه راه حل هایی در خصوص کاهش کسر بودجه و ایجاد درآمد پایدار شهری ارایه کرد و گسترش فعالیتهای مالی ایجاد بازارهای مالی قدرتمند چون تالار بورس قوی در کلانشهر کرج را موجب تقویت بنیه اقتصادی شهر و ایجاد درآمدپایدار دانست.

این مدرس دانشگاه اجرای پروژه های بزرگ شهر توسط بخش خصوصی را عامل مهمی در جهت ایجاد مشاغل متعدد و ایجاد درآمد پایدار شهری دانست و گت: همچنین علاوه برآن تامین مالی پروژه های شهری از روش های متعدد متداول در بازار سرمایه کشور را راه حل مناسبی برای ایجاد درآمدپایدار است.

این کارشناس ارشد بودجه، مدیریت دارای ها و کسب درآمد مناسب از دارایی های شهرداری را، راهکار دیگری در جهت کاهش کسر بودجه شهرداری و ایجاد درآمد پایدار شهری عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =