چرخ دستی زباله گرد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بر ضرورت تعامل و مشارکت شهروندان برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهر تاکید کرد.

احمد خیری در گفت وگو با پایگاه خبری کرج امروز  اظهار داشت: از آنجایی‌که فعالیت کسانی‌که با چرخ دستی اقدام به جداسازی زباله‌ از سطل‌های زباله مناطق مختلف می‌کنند، تحت نظارت و کنترل هیچ نظام صنفی‌ای نیست، ساماندهی آنها با دشواری‌های خاصی مواجه است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان، حساسیت عمومی نسبت به فعالیت این افراد در سطح شهر بالا رفته به همین دلیل با همکاری دستگاه قضا و پلیس بنا شده تا اطلاع ثانوی از فعالیت این چرخ دستی‌های زباله گرد در کرج جلوگیری شود.

این مسئول گفت: بر این اساس طی هفته قبل، بیش از ۲۰۰۰ چرخ دستی زباله گرد از سطح شهر جمع آوری شده است.

خیری اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند هیچ قراردادی با صاحبان این چرخ دستی‌ها ندارد و به شدت با فعالیت افرادی‌که با زباله گردی ضمن نازیباکردن سطح شهر باعث پراکندگی آلودگی می‌شوند مخالف است.

برای جمع آوری سگ های بلاصاحب با ۱۳۷ تماس بگیرید 

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهر اضافه کرد: متاسفانه مقاومت‌ برخی از شهروندان در خصوص جمع آوری این حیوانات روند کار را سخت کرده است.

وی ادامه داد:  برخی شهروندان به واسطه حس حیوان دوستی، تا خودروی حمل سگ‌های بلاصاحب را می بینند دورش جمع می‌شوند و اجازه نمی دهند همکاران ما عملیات زنده گیری و انتقال سگ‌ها را انجام دهند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه کرج محیط‌های بی دفاع شهری و مناطق حاشیه ای زیادی دارد، طی سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت سگهای بلاصاحب در این شهر بوده ایم.

خیری تاکید کرد: البته پرسه سگ‌های بلاصاحب درگوشه و کنار شهر صرفا مشکل کرج نیست و به معضلی برای اغلب شهرها تبدیل شده است.

وی گفت: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده سگ های بلاصاحب در محله خود با ۱۳۷ تماس بگیرند تا اکیپ های زنده گیری سازمان بتوانند با مراجعه به مکان عنوان شده حیوانات را زنده گیری و پس از عقیم سازی به پناهگاه‌های شهر منتقل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =