آرش یگانی

هوشمند شدن خدمات به تسریع و تسهیل در پاسخگویی به شهروندان، شفاف سازی روند پاسخگویی، کاهش ترددهای شهری و بین شهری، افزایش دسترسی پذیری و کاهش هزینه های شهری کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ آرش یگانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد درگاه الکترونیک در شهرداری کرج گفت: با اجرای این طرح کلیه اقدامات از جمله  پرداخت عوارض خودرو، نوسازی، اصناف و درآمدی به صورت سیسمتی و غیر حضوری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین امکان صدور فیش سیستمی دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت برای عوارض بعد از کمیسیون و جرائم ماده صد که بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری را تشکیل می دهند، نیز فراهم شده است و قبوض مذکور از طریق کلیه درگاه‌های غیر حضوری بانک‌های شهر، ملی، سپه، تجارت، صادرات، سامان، پارسیان، توسعه تعاون، سینا، رفاه و بانک آینده قابل پرداخت هستند.

یگانی افزود: از دیگر اقدامات این درگاه اینترنتی ارائه خدماتی شامل ثبت و پیگیری درخواست، اعلام ضابطه ساخت و ساز، محاسبه هزینه تراکم متعلقه، استعلام اصالت گواهی، جستجو و نمایش مشخصات و ریزمحاسبات نوسازی، صنفی و درآمد، پرداخت الکترونیکی فیش های صادره،  ثبت و پیگیری درخواستهای ۱۳۷، جستجوی متوفیان و استعلام هویت از ثبت احوال است. 

مدیر منطقه ۹ هدف از اجرای این طرح را تسریع و تسهیل پاسخگویی به شهروندان، شفاف سازی روند پاسخگویی، کاهش ترددهای شهری و بین شهری، افزایش دسترسی پذیری و کاهش هزینه های شهری عنوان کرد.

یگانی همچنین به ایجاد نرم افزار به اشتراک گذاری و به روز رسانی اطلاعات مکانی شهرداری کرج اشاره کرد و یادآور شد: ژئوپرتال و مدل داده مکانی یکپارچه شهرداری از دستاوردهای این نرم افزار است.

وی افزود: آخرین اقدام مدیریت شهری در خصوص تحقق شهر هوشمند، ایجاد سامانه پی وب است و هدف این سامانه ثبت الکترونیکی صورت وضعیتهای پیمانکاران و کنترل پروژه های شهرداری کرج است.

این مسول در ادامه صحبت های خود از اقدامات در حال انجام در این خصوص یاد کرد و افزود: در این زمینه می توان به کیف پول خرد الکترونیک، توسعه خدمات غیرحضوری (ارتباط B2B با دفتر اسناد رسمی و بانک ها)، تکمیل ثبت درخواست غیر حضوری شهروندان و حذف مراجعه حضوری شهروندان به حداقل دو منطقه شهرداری به صورت پایلوت و به عنوان شهرداری مجازی همچنین پروژه شهرداری الکترونیک اشاره کرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج در تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه خدمات غیرحضوری گفت: تا کنون ۳۲ دفتر اسناد رسمی به صورت پایلوت پیاده سازی شده و برنامه ریزی جهت پیاده سازی کلیه دفاتر ظرف چند ماه آینده انجام می شود.

وی افزود: در مورد بانکها نیز هیچ درخواست غیر الکترونیک از بانک های البرز پذیرفته نمی شود و همه درخواست ها به صورت الکترونیک است. 

یگانی درپایان هدف از راه اندازی پروژه شهر الکترونیک را تکمیل سامانه های املاک، تهاتر، حذف اسناد فیزیکی مالی، میز کار یکپارچه شهرداری و درگاه سرویس گرای سازمانی عنوان کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =