علیرضا رحیمی

تدبیر شهرداری کرج برای جشن های نوروز امسال متفاوت تر از همیشه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا رحیمی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا بهترین مکان برای نوروز ۹۹ ماندن در خانه است، اظهار داشت: در این برهه زمانی باید سبک زندگی جدیدی را در نظر بگیریم و باید نگرش خود و خانواده را در معاشرت، دید و بازدید، نوروز گردی و مسائل مختلف تغییر دهیم.

وی گفت: نوروز ۹۹ با توجه به بیماری کرونا ویروس کاملا متفاوت بوده و عموم مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده عزیزشان، با سفر نکردن به شهرهای دیگر و خارج نشدن از خانه، برنامه منظم و مفرحی را برای فرزندان و محیط خانه فراهم کنند.

این مسئول ابراز داشت: مجموعه مدیریت شهری کرج با هدف افزایش نشاط اجتماعی و شور و سرزندگی در خانواده ها، با عنوان جشن های نوروزی در خانه، اقدام به برپایی مسابقات مختلف بصورت اینترنتی کرده است. یکی از این اقدامات، برگزاری مسابقه کتابخوانی با شعار #هر_خانه_یک_مرکز_مطالعه است که با هدف ترویج کتابخوانی در خانواده و ترغیب به حضور در منزل راه اندازی شده است. در این مسابقه که از ۲۵ اسفندماه ۹۸ لغایت ۲۵ فروردی ۹۹ برگزار می شود، تمامی رده های سنی مجاز به شرکت خواهند بود. شیوه مسابقه به اینصورت است که شرکت کنندگان علاوه بر ارسال تصویر کتاب مطالعه شده به همراه نام نویسنده ی آن، باید خلاصه کتاب را (تا ۲۰ خط در قالب فایل word) با ذکر نام و نام خانوادگی، سن، کدملی و شماره همراه به این سازمان ارسال نمایند. 

رحیمی خاطر نشان کرد: به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان از ۳ گروه سنی (هرگروه سنی ۱۰ نفر) به قید قرعه جوایز نفیس اهدا خواهد شد. 

معاون شهردار در ادامه گفت: از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج برگزاری جشنواره تزئین سفره های هفت سین است. جشنواره ای متفاوت که شهروندان می توانند با ذوق و سلیقه خود، سفره های هفت سین را تزئین و تصاویر گرفته شده را برای مسابقه ارسال نمایند. نکته قابل توجه و خاص این مسابقه این است که به بهترین عکس هفت سین که در تهیه آن از گندم، جو و حبوبات خوراکی استفاده نشده باشد جایزه ویژه تعلق می گیرد.

وی با ذکر این نکته که مهلت شرکت در این جشنواره تا ۱۳ فروردین است، خاطرنشان کرد: تصاویر باحجم حداکثر ۴ مگابایت ارسال شود.

این مسئول اضافه کرد: چهارمین رویداد نوروزی سازمان، برگزاری مسابقه عکاسی، پوستر و انیمیشن با موضوعات همدلی در خانه، نوروز بدون دید و بازدید، بهداشت در نوروز، خانه پدری و سرگرمی های خانگی و... است که علاقه مندان میتوانند برای رقم زدن بهترین اوقات فراغت خود در منزل، در این مسابقه مفرح نیز شرکت کنند.

رحیمی در پایان به مناسبت های مندرج در نوروز ۹۹ و اهمیت اعیاد شعبانیه نیز پرداخت و درخصوص چگونگی برگزاری آنها افزود: مسابقه جذاب دیگری که از برنامه های خانگی سازمان است، برگزاری مسابقه عکاسی جشن اعیاد شعبان خواهد بود. بدین صورت که عموم شهروندان محترم در روزهای پر برکت شعبان و ولادت امام حسین (ع)، حضرت سجاد (ع) و حضرت عباس (ع) و ... نسبت به برپایی جشن های خانگی در کنار خانواده شان، نصب پرچم درب منزل، نورافشانی با موبایل روی پشت بام، شعرخوانی در حضور پدر و مادر و فرزندان اقدام و با ارسال تصاویر آن، در مسابقه عکاسی شرکت می نمایند و همچنین از طرفی شکوه و عظمت این ایام فرخنده نیز مانند همیشه حفظ خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج ضمن تبریک نوروز باستانی ۹۹ به عموم ملت شریف ایران و مردم مهربان کرج، ابراز امیدواری کرد با رعایت نکات مهم و در خانه ماندن و لذت بردن از جمع خانواده بزودی شاهد ریشه کن شدن کروناویروس و از طرفی تقویت روابط بین اعضای خانواده ها و نهایتا زندگی سالم، شاد و موفق خواهیم بود.


لازم بذکر است؛ همشهریان گرانقدر در شهر کرج و سراسر استان البرز میتوانند با مراجعه به سایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج با نحوه شرکت در جشنواره ها و ارسال آثار آشنا شده و اطلاع لازم را کسب و یا آثار خود را با ذکر عنوان مسابقه، نام و نام خانوادگی و یک شماره تلفن به آدرس فضای مجازی http://T.me/sfevkaraj ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =