احمد خیری

به منظور ارتقای سلامت شهروندان و جمع آوری و مدیریت اصولی پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی درمانی شهرستان کرج و فردیس، تفاهم نامه ای بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، دانشگاه علوم پزشکی استان و اداره کل حفاظت محیط زیست البرز منعقد شد.

احمد خیری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده لیست مراکز بهداشتی درمانی فعال که تولید کننده پسماندهای عفونی هستند به سازمان مدیریت پسماند معرفی و این سازمان بر اساس دستورالعمل وزرات بهداشت اقدام به مدیریت اصولی این دسته پسماندها می کند.

وی افزود: بر اساس قانون مدیریت پسماند، پسماندهای عفونی مراکز درمانی، بهداشتی، مطب پزشکان، بیمارستانها و آزمایشگاه باید بی خطر شده و توسط شهرداری در شرایط مناسبی دفع شود.

خیری بر نظارت جهت دفع زباله های عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی نیز اشاره کرد و بیان داشت: بر طبق این تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست بر فرآیند جمع آوری، حمل و نقل و دفع پسماند مراکز بهداشتی و درمانی نظارت خواهند داشت.

وی از مشخص شدن سیاست های کلی در خصوص مدیریت پسماندها در کارگروه مدیریت پسماند استان البرز خبر داد و گفت: با همکاری بخش خصوصی مرکز بی خطر سازی پسماندهای عفونی نیز به زودی در مرکز دفع حلقه دره ایجاد خواهد شد.

خیری در پایان تاکید کرد: این همکاری زمینه ساز ارتقای سطح سلامت و بهداشت شهروندان عزیز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =