تغسیل اموات کرونایی

انتقال شستشوی اموات کرونایی از آرامستان بهشت علی (ع) به گلزار شهدای بهشت سکینه (س) امکان دفن میت در زمان کوتاه تر که مورد تاکید شرع مقدس و از توصیه های بهداشتی است را ممکن می سازد.

علی اصغر همتی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا در راستای اقامه فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم و تغسیل اموات مبتلا به کرونا در اوایل فروردین با حضور گروه‌های جهادی داوطلب در آرامستان بهشت علی (ع) عملیات تغسیل اموات آغاز شد.

وی افزود: اکنون پس از ابلاغ و به روزرسانی پروتکل دفن اموات از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان البرز و ایرادات وارده بر زیر ساخت های بهداشتی در غسالخانه تازه تاسیس آرامستان بهشت علی (ع) و همچنین محدودیت زمانی جهت رفع معایب موجود، تصمیم بر آن شد تا تغسیل و تکفین اموات مبتلا به کرونا در محل غسالخانه مرکزی سالن معراج در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) انجام شود.

معاون خدمات شهر کرج تامین تمامی امکانات و تجهیزات لازم جهت حفظ سلامتی و ایمنی حداکثری کارکنان و غسالان را بسیار ضروری دانست و گفت: وزارت بهداشت در جلسه ای که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور روسای سازمان آرامستان های کشور، بازرسی کل کشور و مسئولین ذیربط برگزار شد شستشوی اموات در غسالخانه های مرکزی شهرها را بلامانع خواند و اعلام کرد که این امر هیچ گونه آلودگی و شیوع بیماری برای کارکنان غسالخانه و انتشار در محیط اطراف در بر نخواهد داشت.

همتی ضمن اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و زمانبر بودن نقل و انتقال اموات به آرامستان بهشت علی (ع) جهت تغسیل و تکفین گفت: با توجه به اینکه خانواده های داغدیده در شرایط خاص روحی قرار دارند تسریع در شستشوی اموات در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) می تواند موجبات تکریم و رضایت بازماندگان از نحوه خدمات رسانی را فراهم آورد.

رییس هیئت مدیره سازمان همچنین در بخش دیگری اذعان داشت: انتقال شستشوی اموات کرونایی از آرامستان بهشت علی (ع) به گلزار شهدای بهشت سکینه (س) امکان دفن میت در زمان کوتاه تر که مورد تاکید شرع مقدس و از توصیه های بهداشتی است را ممکن می سازد.

همتی همچنین در پایان از گروه های طلاب جهادی که در این مدت خالصانه یاری رسان شهرداری در امر تغسیل و تکفین بوده اند، قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =