• ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
  • کد خبر: 74119
اکبر سلیم نژاد-رییس کمیسیون فرهنگی

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: در طول دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج بیش از 830 مصوبه به شهرداری کرج جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد در صد و نود و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج که با حضور دکتر درویش پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز برگزار شد به مهمترین رویکردها، مصوبات و گزارش آماری جلسات دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج  اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت بیش از 730 لایحه و پرونده و بیش از 500 نطق و تذکر و برگزاری 375 جلسه تخصصی در جلسات کمیسیونها و صحن رسمی بررسی شده است.

این مسئول تصریح کرد: پیگیری ویژه جهت بهره برداری از فاز نخست پروژه مترو تا سال 1400، پی گیری ویژه جهت بهره برداری از فاز نخست پروژه بزرگراه شمالی تا سال 1400، فعال سازی پروژه های نیمه تمام عمرانی سال های گذشته با تزریق منابع مالی، تدوین چندین طرح در حوزه تسهیل گردشگری، ساماندهی منابع مالی و انسانی و تکریم حقوق شهروندی از اهم اقدامات است.

 
رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: شوراهای شهر به عنوان نقطه وصل مردم با حاکمیت و اهرم تحقق سریع‌تر خواسته‌های مردم هستند.

سلیم نژاد بیان کرد: انتظار می‌رود، دستگاه‌های بالادستی ضمن اینکه به شورا اجازه می‌دهند، از همه اختیارات خود استفاده کنند و آن‌ها را مکلف به انجام همه وظایف خود می‌کنند، حدود اختیارات آن‌ها را برای ظهور و بروز خواسته‌های مردمی که به آن‌ها رأی دادند، در قالب اقدامات تقنینی و نظارتی بیشتر کنند.

وی تاکید کرد: اگر به قانون اساسی توجه کنیم، می‌بینیم که صراحت قانون اساسی تأکید بر گسترش نقش شوراها شده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کرج، اگر نسبت جمعیتی شوراها با سایر دستگاه‌ها مقایسه شود، می‌بینیم هنوز شوراها به عنوان مردمی‌ترین بخش‌های حاکمیت ملی، نهادی سالم و توانمند هستند که باید همه دستگاه‌ها، شورا را به عنوان یک رکن مدنی بپذیرند تا شورا موثرتر عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =