دشت گرد

عضو شورای اسلامی شهر کرج از دولت تقاضا کرد تا با حمایت مالی از شهرداریها، اثراث منفی کرونا بر اقتصاد شهری را بکاهد و زمینه تداوم خدمت رسانی مطلوب به شهروندان را فراهم سازد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، سارا دشت گرد طی سخنانی در ابتدای صد و نود و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز برگزار شد، تلویحاً اشاره به ضرورت پرداخت یارانه های حمل و نقل عمومی از سوی دولت داشت و بر نقش فعال تر وزارت راه و شهرسازی در تکمیل ادامه بزرگراه شمالی تاکید کرد.

وی با طرح این سوال که آیا شهرداریها در همه شهرهای کشور مادر خرج دیگر نهادها هستند، خاطر نشان کرد: همه ما می دانیم که کرج سالهای سال در سایه تهران منافع و امتیازات خود را از دست می داد و به جهت تخصیص تبعیض آمیز بودجه، عملاً فرصت رشد و توسعه از استان گرفته شده بود، متاسفانه امروز نیز شاهدیم که بنا شده کرج تبدیل به گذرگاه ارتباطی استانهای کشور شود، بدون آنکه بهره ای از این موضوع ببرد.

وی افزود: امروز که متاسفانه به دلیل شیوع ویرووس کرونا و لزوم رعایت شرایط خاص و ممانعت از مراجعات و تجمع شهروندان بخش قابل توجهی از پیش بینی های درآمدی شهرداری که برابر روال همه ساله شهرداری ها در ماههای پایان سال وصول می شود، محقق نشده و بخش عظیمی از عوارض همچون نوسازی، اصناف، خودرو و درآمدهای بخش ساختمانی وصول نشده و درآمد شهرداری کاهش بسیار زیادی روبرو بوده و خواهد شد.
 

دشت گرد بیان کرد: حتی بخش های مختلفی از جمله اتوبوسرانی ، اجاره اماکن نیز به صورت نیمه تعطیل درآمده و این در حالی است که در مقایسه با سالهای قبل و در شرایطی که شهرداری هزینه های مضاعفی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا دانسته و احتمال ادامه این سوال تا چند ماه آینده را در بر خواهد داشت به حتم شهرداری را با مشکلات مالی روبرو خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: لازم است دولت با کمک و مساعدت به هنگام خود، امکان ادامه خدمت رسانی شهرداری و سازمانهای وابسته به آن را فراهم نماید و تخصیص منابع این شهر نیازمند تلاش و کار مضاعف مسئولین محترم استانی است تا مردمی که 5 هزارشهید سرافراز تقدیم شجره طیبه انقلاب اسلامی کرده اند در آرامش و آسایش زندگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =