دریابندری

صبح امروز نجف دریا بندری در سن ۹۰ سالگی در خانه ابدی خود در بهشت سکینه (س) کرج آرام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز ، نجف دریابندری مترجم، ویراستار، نویسنده، روشن‌فکر و عضو افتخاریِ انجمن صنفی مترجمان ایران بود. او از مترجمانی بود که با گذشت هفتاد سال از عمر کاری خود، کارنامه‌ای سراسر از ترجمه و تألیف داشت. دریابندری کار ترجمه را از هجده‌سالگی با آثار کوتاه ویلیام فاکنر آغاز کرد.

مجموعه فعالیت‌های نجف دریابندری چنان وسیع است که از ادبیات، فلسفه تا کتاب مستطاب آشپزی را در بر می‌گیرد. او گه گاه گوشه چشمی نیز به طنز نشان می‌داد.

از آثار فاخر نجف دریابندری می توان به ترجمه «پیامبر و دیوانه» جبران خلیل جبران، «رگتایم» و «بیلی باتگیت» ادگار لورنس دکتروف، «یک گل سرخ برای امیلی» و «گور به گور» ویلیام فاکنر و «تاریخ فلسفه غرب» برتراند راسل و … اشاره کرد.

مجموعه مدیریت شهری کرج ضایعه دردناک فقدان این خدمتگزار بزرگ فرهنگ و ادب پارسی را به خانواده و بازماندگان، جامعه فرهنگی و هنری کشور و به ویژه طرفداران آثار ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه حضرت پروردگار، آرامش و آسایش ابدی طلب می کند.

علی رغم اینکه دریابندری  از چهره های شناخته شده و ملی است ، به دلیل شرایط موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی و بنا به درخواست خانواده وی مراسم خاکسپاری تنها با حضور جمع محدودی از جمله خانواده و آشنایان و بدون حضور علاقه‌مندان و چهره‌های ادبی در قطعه ۱۲، ردیف ۳، شماره ۷۴ بهشت سکینه(س) برگزار شد.

 گفتنی است این نویسنده و مترجم مشهور ایرانی در کنار فهیمه راستکار، همسر هنرمندش آرام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =