حلقه دره

توسعه پایدار شهری، حفظ پاکیزگی هوا، جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از نفوذ شیرابه ها به آبهای زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک از اهداف درختکاری در این مرکز است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور در حاشیه بازدید از مرکز دفن زباله حلقه دره کرج به کاشت نهال و جنگلکاری در این مرکز اشاره کرد و گفت: این سازمان در خصوص حفظ محیط زیست و آلودگی هوا وظایف بسیار مهمی را دارد که با توجه به وجود آلودگی های اطراف مرکز دفن حلقه دره در چند ساله اخیر نهال هایی به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی کاشه شده است.

وی افزود: حدود ۲۴ هکتار از اراضی اطراف مرکز حلقه دره کرج درختکاری شده که با احتساب سه هزار اصله درختی که امسال کاشت شده، تعداد درخت ها به بیش از ۱۵ هزار اصله رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه اقدام های لازم برای سمپاشی، آبیاری و توسعه فضای سبز موجود در این منطقه انجام شده، ابراز داشت: توسعه پایدار شهری، حفظ پاکیزگی هوا، جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از نفوذ شیرابه ها به آبهای زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک از اهداف درختکاری در این مرکز است.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه مدیریت شهری و شورای شهر کرج نگاه ویژه ای به توسعه فضای سبز دارد، به نتایج کاهش سرانه فضای سبز اشاره کرد و افزود: تراکم ساختمانی بسیار زیاد، افزایش بیماری‌ها، کسالت و روزمرگی، کاهش سرزندگی شهروندان و کمبود اکسیژن و هوای سالم از نتایج کاهش سرانه فضای سبز شهر کرج بوده که برای رفع این مشکلات توسعه فضای سبز شهری در قالب تامین فضاهای خدماتی و عمومی ادامه دارد و فضاهای تجاری و خدماتی- رفاهی بسیاری در شهر احداث شده یا در حال احداث است.

احمد خیری؛ رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج نیز در این بازدید از اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج جهت توسعه و جنگل کاری  فضای سبز حلقه دره  قدردانی کرد و کاشت درخت در سایت حلقه دره را  به منظور ایجاد فضای بهتر و داشتن هوای سالم تر در این مکان را ضروری دانست. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =