رحیم خستو

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج گفت: هنرمندان از عملکرد سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج رضایت خاطر ندارند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، رحیم خستو در پانزدهمین کمیسیون هنر و ارتباطات که با حضور اعضا کمیسیون در خصوص بررسی عملکرد و بهبود وضعیت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار شد، اظهارداشت: هزینه کردهای بودجه فرهنگی شهرداری نامتعارف و غیرکارشناسی است و بایستی هدفمند هزینه شود. باید با ارائه برنامه تعیین شده بودجه فرهنگی را در راستای نیازهای فرهنگی شهرهزینه کرد که علناً دیده شده مقدار زیادی از این بودجه صرف مناسبات تکراری و بی اهمیت در سطح مناطق می شود.

این مسئول عنوان کرد: برخی از پرداخت های مالی همچون پرداخت حق الزحمه اجرای برنامه سرود معلولان در یکی از برنامه های فرهنگی بسیارناچیز و با گذشت چندماه هنوز پرداخت نشده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: مسئولیت پذیری در بخش های مختلف شهر بخصوص در امور فرهنگی موجب نتیجه بخشی بهتر در اجرای عملکرد این شورا خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از عملکرد برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری افزود: با مرور کتابچه اقدامات انجام شده این سازمان، عملکرد برنامه ها به سمت سیاسی است که معتقدم باید برنامه های فرهنگی شهر برای شهروندان و سمت و سوی سیاسی نداشته باشد.

خستو یادآور شد: بودجه فرهنگی شورای شهر نسبت به سال گذشته افزایش یافت اما علنا هیچ اتفاق کاربردی برای مسایل فرهنگی شهر نشده است و فقط هزینه تبلیغات، داربست و چاپ بنر و... افزایش یافت.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: طرح برگزاری جشنواره اقوام وموزه کرج توسط این کمیسیون در حدود چهار ماه گذشته تصویب شده اما چرا تاکنون برنامه ریزی و اقدامی برای اجرای آن انجام نشده است.

این مسئول بیان کرد: با گذشت حدود 8 ماه از انتخاب اینجانب به عنوان ناظر سازمان هنوز دعوتنامه ای بابت حضور در جلسه هیئت مدیره دریافت نکرده ام و در این مدت فقط رونوشت یکی از جلسات را دریافت کرده ام.

خستو یادآور شد: به عنوان نماینده مردم برای خوشایند یا ناخوشایند شدن صحبت نمیکنم با توجه به ارتباط گسترده با هنرمندان شهر به نوبه خودم بدنبال مطالبه آنها هستم و ناراحت از این هستم که چرا یک هنرمند برای گرفتن حق الزحمه خود ماهها باید بدنبال هزینه باشد و تحقیر هم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =