شب قدر

بیت الغزل ماه مبارک رمضان شب قدر است و اهمیت شب قدر تا آنجاست که قرآن کریم از شب قدر به لیلة مبارکه یاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس میری با بیان اینکه شب قدر، شب امیرالمؤمنین علی (ع)، شب دعا و عبادت، شب تقدیر عالم و آدم است، اظهار داشت: علت عبادت و احیاء گرفتن شب قدر این است که تمام این دنیا و این عالم ماده، شب است. پس تمام عمر دنیا یک شب است و باید در تمام عمر دنیا خدا را عبادت کرد. 

وی گفت: خداوند یک شب را (شب قدر) به عنوان سمبل و نشانه عمر دنیا قرار داده و در آن شب خدا را عبادت می کنیم که گویا تمام عمر، خداوند را عبادت کرده ایم. "لیلة القدر خیر من الف شهر" شب، براق عروج سالکان است و بخش مهمی از فیوضات معنوی و الهی در شب افاضه شده است. اسراء و معراج انسان کامل در شب است. انّا انزلناه فی لیلة مبارکه (سوره دخان) ما قرآن را در شب مبارک نازل کردیم. انّا انزلناه فی لیلة القدر (سوره قدر) ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم.

مدیر هسته گزینش شهرداری کرج ادامه داد: آقا امام حسن عسگری (ع) در اهمیت شب می فرمایند: انّ الوصول الی الله عزّوجلّ سفر لایدرک الّا بامتطاء اللیل: سیر بسوی الله و حرکت به سمت خدا سفری است که جز با زنده داشتن شب میسر نیست. رسول مهربانی ها و پیامبر اعظم (ص) می فرمایند: اشراف امتی حمله القرآن و اصحاب اللیل _ شریف ترین امت من حاملان قرآن و شب زنده داران هستند. سبحان الّذی اسری بعبده لیلاًمن المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله لَنریه من آیاتنا انّه هو السمیع البصیر (سوره اسراء). و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممناها بعشر فتمّ میقات ربّه اربعین لیله (سوره اعراف): موسای کلیم الله در شبانه در محضر خداوند به ضیافت و مهمانی می رود. با مرکب روز (انّ لک فی النّهار سبحاً طویلا ) (سوره مزمل) – تو را در روز رفت و آمدی طولانی است، نمی شود این سفر سنگین را طی نمود. باید شب را مرکب پر توان خود در این سفر الهی قرار داد.

فراز پایانی از ابوحمزه ثمالی

اللهم انی اسئلک ایماناً تباشر به قلبی خدایا از تو خواهم ایمانی که همیشه دلم با آن همراه گردد.

اللهم تقبّل منّی و اعل ذکری خدایا عملم را بپذیر و نامم را بلند کن

استاد الهی قمشه ای:

چو خوش است یک شب بکشی هوا را  /  به خلوص  خواهی زخدا خدا را

به حضور خوانی ورقی ز قرآن /  فکنی در آتش کتب ریا را

شود آنکه گاهی بدهند راهی / به حضور شاهی چو من گدا را

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =