به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهدی حاجی قاسمی با بیان اینکه تعیین نرخ کرایه تاکسی از وظایف قانونی شورای اسلامی شهر است، افزود: تاکسیرانان به عنوان قشری زحمتکش عمدتا درآمد دیگری ندارند و گرچه ما تمایلی به افزایش کرایه نداریم اما نمی توان از تورم سالانه و هزینه های سوخت، تعمیر و نگهداری خودرو و فشار زندگی به سادگی گذشت، لذا همه ساله مبلغ اندکی به نرخ سال قبل افزوده می شود.
وی ادامه داد: به جرات می توان گفت که توجه به حوزه حمل و نقل عمومی در دوره کنونی مدیریت شهریکرج بسیار متمایز از ادوار گذشته است، در سال گذشته ۴۵ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان شد و ۲۰ دستگاه اتوبوس فرسوده مورد بازسازی قرار گرفت و همچنین تقویت و اصلاح خطوط اتوبوسرانی برای اجرا در سال ۹۹ مصوب شد.
این مسئول ادامه داد: با اصلاح خطوط در سال جاری، مسافرین درون شهری در خیابان شهید بهشتی و سایر نقاط متراکم و مرکزی در فاصله کمتر از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به اتوبوس دسترسی خواهند داشت و با اجرای شبکه فیدر اتوبوسرانی در کرج نارضایتی ها از حمل و نقل عمومی کاهش چشمگیری می یابد.
عضو ناظر بر عملکرد سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در پایان عنوان کرد: در شرایط فعلی به جهت زیست محیطی، کاهش مشکلات شهری و تعدیل هزینه های سفر گزینه ای مناسب تر از نوسازی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نداریم که گزینه های مختلفی بررسی و صوب شده است که همچون انتشار اوراق صکوک یا واگذاری اتوبوس های فرسوده به بخش خصوصی در حال اجرا هستند.
رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج: معیشت تاکسیرانان و اقتصاد خانوارها در تعیین نرخ کرایه خطوط تاکسی در سال ۹۹ لحاظ شد و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، افزایش ۲۵ درصدی داشته است.
ارسال نظر