نما

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، از استمرار و ادامه فعالیت های این سازمان در زمینه اجرای عملیات پیرایش و ساماندهی نما و منظر میدان کرج تا پل حامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به استمرار عملیات زیباسازی در نما و منظرِ میدان کرج، گفت: برای جلوگیری از گسترش روز افزون احجام ساختمانی که بدون پشتوانه معنایی و شکلی شکل می گیرند و ترکیبی ناهمگون از جداره های خیابانی و شهری را شکل می دهند، ضروری است جداره و نمای ساختمان ها و شهر به عنوان عضوی از منظر بصری شهر مورد توجه قرار گیرند.

این مسئول با اشاره به اهمیت سیمای شهر در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، افزود: از پاییز سال گذشته موضوع حذف آلودگی های بصری و پاکسازی جداره های شهری و نما در دستور کار سازمان قرار گرفته و در این خصوص اقدامات مطلوبی از میدان کرج تا پل حامی انجام شده است.

وی توضیح داد: در طرح بهسازی و زیباسازی میدان کرج حفاظت از بافت تاریخی و توجه به میراث معماری گذشته آن مد نظر اجرای این پروژه قرار داشته و به منظور هماهنگی جداره های کار شده با نمای حاکم در بافت شهری و سنتی قدیم از آجرها ی قدیمی استفاده شده است.

این مسئول یکی از رویکردهای اصلی طرح زیبا سازی میدان کرج را بهبود کیفی آن و توجه ویژه به عابران پیاده و رویکرد انسان محوری در فضاهای شهری دانست و افزود: در واقع ضروری ترین ویژگی یک شهر این است که امکانات و ظرفیت‌های لازم برای حرکت پیاده در آن وجود داشته باشد و پیاده‌راه به منزله ابزاری برای تقویت حیات اجتماعی، شادابی، پویایی و سرزندگی شهروندان محسوب شده و به همین خاطر نیزاز شاخص‌های شهر مطلوب به شمار می‌رود.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان آراستگی سیمای شهری را توجه به حقوق شهروندان یک جامعه ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: کف سازی و پیاده راه سازی، رنگ آمیزی نرده ها وجداره ها و استقرار مبلمان شهری در این محدوده تاکنون اجرا شده و عملیات نصب پایه چراغ و اصلاح سیستم روشنایی آن نیز در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =