مهدی حاجی قاسمی

زیرساخت های کیف پول خرد الکترونیکی و پرداخت الکترونیک خودروهای عمومی و سایر سرویس های پرداخت خرد در کرج راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهدی حاجی قاسمی با اشاره به تصویب و موافقت لایحه راه اندازی زیر ساخت کیف پول خرد الکترونیکی  توسط اکثریت اعضا شورای شهر اظهار داشت: شهرداری کرج در نظر دارد نسبت به راه اندازی زیر ساخت کیف پول خرد الکترونیکی و پرداخت الکترونیک خودروهای عمومی و سایر سرویس های پرداخت خرد شهری با استفاده از امکانات و خدمات موجود از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت بانکی کشور اقدام کند.

این مسئول بیان کرد: تجربه راه اندازی کیف پول خرد در شهرداری های مختلف  به ویژه تهران و مشهد  در سنوات گذشته با در نظرگرفتن سناریوهای مختلف اجرا شده و به زودی این طرح در کلانشهر کرج نیز ایجاد می شود.

وی با اشاره به ایجاد کیف پول اختصاصی شهرداری افزود: در این روش شهرداری کیف پول مختص خود را ایجاد کرده و شهروندان جهت بهره برداری از خدمات مربوط به آن ملزم به نصب نرم افزار مذکور بوده لیکن این روش علاوه بر الزام شهروندان به نصب نرم افزار موبایلی جدید، نیازمند ایجاد ساز و کار مناسب مالی، نرم افزاری، سخت افزاری و تخصیص نیروی انسانی زیاد می باشد .

حاجی قاسمی با بیان اینکه الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی نیازمند توسعه زیرساختی است تصریح کرد: در همین راستا شهرداری کرج در نظر دارد از ایجاد محدودیت برای شهروندان جلوگیری نموده و نرم افزار کیف پول مد نظر توسط شهروند انتخاب شود.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: برای این منظور با استفاده از خرید خدمات ایجاد زیر ساخت کیف پول با قابلیت های مغایرت گیری و ارتباط با سایر کیف پول های مطرح کشور و نیز ایجاد ساختار QR Code  یکپارچه در ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به راه اندازی پرداخت الکترونیک خرد شهری در دستور کار قرار گرفته است .

حاجی قاسمی خاطرنشان کرد: با عنایت به بررسی امکانات اولیه کیف پول های مطرح و قوی موجود در کشور که توسط PSP ها  ارائه شده و مقایسه آن با خدمات مدنظر شهرداری، مشخصات فنی پیوست در قالب دو بخش تهیه شده است در فاز اول اجرای پروژه، کیف پول شهرداری از طریق اتصال به سه کیف پول برتر PSP های کشور (آسان پرداخت ، سامان کیش و تجارت الکترونیک پارسیان) اجرایی شده و در فاز بعدی امکان اتصال هر کیف پول که دارای مشخصات فنی بخش الف مستند پیوست می باشد ، مسیر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =