احد رسولی -رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری و بافت های فرسوده

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج: سند توسعه محلات به همت شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری و با کمک دفاتر تسهیلگری در راستای شرح خدمات مصوب و منطبق بر شرایط فرهنگی، اجتماعی و کالبدی محلات انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، احد رسولی در نشست با نمایندگان دفاتر خدمات توسعه و بهسازی محلات کرج، تعیین تکلیف املاک قولنامه ای را از مهمترین مطالبات مردم عنوان کرد و اظهار داشت: زمین های قولنامه ای در بافت های فرسوده معضلی است که نیاز به تعیین تکلیف دارد، ضرورت دارد در راستای خدمت به مردم وضعیت زمین‌های قولنامه ای هر چه سریعترمشخص شوند.

وی تصریح کرد: این لازم است کارگروهی متشکل از شهرداری و شورای اسلامی شهر، نماینده ای از دادگستری و سازمان ثبت اسناد تشکیل شود و املاک اوقافی و یا قولنامه ای تعیین تکلیف شوند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج افزود: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی زمین‌ها و املاک قولنامه ای در شهرستان کرج قدم به قدم تعیین تکلیف خواهند شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج، تعیین تکلیف املاک و زمین‌های قولنامه ای را مهمترین مطالبات شهروندان عنوان کرد و گفت: تعیین تکلیف این املاک خدمتی در جهت عدالت به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه است.

رسولی یادآور شد: در طرح بازآفرینی شهری باید محله محوری در اولویت قرار گیرد و طرح با توجه به ظرفیت ها و فرهنگ و اداب و رسوم همان منطقه اجرایی شود.

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگان دفاتر تسهیلگری هر کدام گزارشی از ارزیابی و بررسی موانع و چالش ها از زمان تاسیس دفاتر تاکنون و تاثیر کرونا بر روند اقدامات و فعالیت های دفاتر ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =