زنده سازی معابر- شهرسازی

احیا و حفظ محلات قدیمی در سرزندگی محلات، هویت فرهنگی و تاریخ شهر بسیار تاثیر گذار بوده و باعث ایجاد توازن میان کالبد فضای بافت قدیم و جغرافیایی جدید در راستا و چارچوب توسعه مناطق و نواحی شهری متعادل و پایدار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ احمدی پرگو در جلسه ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرج در راستای طراحی و باز زنده سازی کوچه های خلج آباد، حصار و سرجوب تشکیل شد، با بیان اینکه تخریب و نابودی محله های قدیمی تیشه ای بر ریشه هویت ماست، تاکید کرد: در اجرای طرح احیاء مرکز محلات قدیمی باید به گونه ای عمل کرد که زندگی روزمره شهروندان با مشکل مواجه نشده و نشاط و سرزندگی به محلات باز گردد.

عباس زارع؛ رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه با اهمیت موضوع محله ی خلج آباد به عنوان یکی از قدیمی ترین محلات کرج، تهیه و اجرای این طرح را گام بلند مدیریت شهری در توسعه محلات و بازیابی هویت قدیمی شهر کرج دانست و بر اهمیت فضای اطراف رودخانه کرج به عنوان پتانسیلی طبیعی جهت ایجاد فضای عمومی سرزنده شهری تاکید کرد.

احد رسولی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج، اهمیت محلاتی همچون خلج آباد را به عنوان ریه های شهرو شناساندن شهر کرج به مردم دیگر شهرها بسیار مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد که این طرح هر چه سریعتر تهیه و به مرحله اجرا برسد.

سارا دشت گرد؛ عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج نیز در حاشیه این جلسه به روشهای احیاء و باززنده سازی بافت های فرسوده شهری و مراکز محله ها اشاره کرد و گفت: استفاده از سازه های سبک و مصالح بوم آورد جهت تقویت خاطره انگیزی و پایداری فضا می تواند از جمله طرح های مورداستفاده در این پروژه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =