ماده 100

رویکرد شهرداری کرج برای جذب بودجه بر مبنای دریافت جرایم ماده ۱۰۰ تنظیم نشده است و کوشیده ایم برای تحقق بودجه بر درآمدهای پایدار متکی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در جلسه بررسی و رفع مشکلات کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری کرج، اظهار داشت: بر اساس بودجه سال جاری، درآمد مستقیم ما از محل جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ تنها ۱۳ درصد است.

وی به افزایش ۴۰۰ درصدی درآمدهای پایدار شهرداری کرج اشاره و اضافه کرد: مطالبات ما در بخش دریافت عوارض نوسازی و عوارض خودرو یک هزار و دویست میلیارد تومان است که به عنوان درآمدهای پایدار در نظر گرفته می شود و بخشی از تکیه گاه ما در خصوص بودجه بر این بخش متمرکز است.

این مسئول، یکی از مشکلات آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ را غیرقابل اجرایی بودن آنها عنوان کرد و گفت: آرای بسیاری از پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریب است اما چرا باید ملکی را که همه ۲۱ مبحث مقررات ملی ساختمان را رعایت کرده، اصول بهداشتی را مراعات کرده و تنها در یکی از بخش ها تخلف اندکی مرتکب شده، به طور کامل تخریب کنیم؟

شهردار، تصریح کرد: نباید آرایی صادر شود که به تشویق و ترغیب بیشتر مردم برای تخلف منجر شود.

این مسئول، یکی از دلایل موفقیت کشورهای پیشرفته در حوزه ساخت و ساز را توجه به اصل "مجری ذیصلاح" ذکر کرد و ادامه داد: در این کشورها ساخت و ساز صرفا توسط مهندسینی انجام می شود که از صلاحیت حرفه ای کافی برای این امر برخوردارند.

به گفته شهردار کرج، در این کشورها شهرداری ها تنها بر فعالیت تعداد محدودی شرکت سازنده که مسئولیت ساخت و ساز در شهر را به عهده دارند، نظارت دارد. این در حالی است که در شهرداری کرج هم اکنون ۷۰۰ هزار پرونده ملکی وجود دارد و در این میان افراد با مشاغل و حرفه های گوناگون به کار ساختمان سازی پرداخته اند.

در این نشست که ظهر روز سه شنبه در سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد، نمایندگانی از شورای اسلامی شهر، رئیس کل دادگستری استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب استان، شهردار کرج، مدیران مناطق شهرداری و تعدادی دیگر از مسئولان حوزه مدیریت شهری و کمیسیون ماده ۱۰۰ حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =